החברה הקליטה את שיחת השירות? אתם זכאים לקבל את ההקלטה

התקליט המודיע כי 'חלק מהשיחות מוקלטות לצורך בקרה' מוכר לכולנו • אך מה קורה כאשר אנו מבקשים לקבל את ההקלטה? • הנחיה חדשה של הרשות למשפט וטכנולוגיה קובעת: אתם זכאים לקבל ללא עיכובים את השיחות
דוד ליבוביץ
כ"א תמוז התשע"ו / 27.07.2016 11:56

“לתשומת ליבכם, חלק מהשיחות מוקלטות לצורך בקרה ושיפור השירות”.

את המשפט הזה מסתבר, שמעתם כולכם בהמתנה האין סופית לנציגים של אחת החברות אליה פניתם. כעת, מקדמת הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו”ט) הנחיה, לפיה יוכל כל צרכן לקבל את השיחות המוקלטות ישירות אליו.

על פי הידיעה שפורסמה באתר דה-מרקר, שיחות טלפון מוקלטות, תכתובות צ’אט או שיחות מצולמות בווידיאו שנשמרו באופן דיגיטלי שייכות לצרכן, ומחובתו של הגוף העסקי להעבירם אליו.

גוף שיסרב לעשות זאת, או שיבצע את ההליך באופן שאינו תקין, נחשף לקנס של עד 15 אלף שקל.

הרציונאל העומד מאחורי ההנחיה פשוט: מידע זה יכול להיות שימושי גם לצרכנים, כדי להוכיח למשל לחברת התקשורת שהם לא אישרו תשלום ביטוח למכשיר הסלולר או אפילו כראיה בתביעה נגד הבנק. ובכל זאת, מי שיבקש לקבל את הקלטת השיחה ייענה בדרך כלל בסירוב או התחמקות, לעתים בדרישה להגיע למשרדים בנתיבות, ורק במקרים מעטים במיוחד ינחת בתיבת המייל הקובץ המבוקש.

ההנחיה החדשה תאפשר לצרכנים לקבל את השיחות הישר אל ביתם, מבלי להניח לגוף העסקי להערים עליהם קשיים ומגבלות.

ראש רמו”ט, עו”ד אלון בכר אמר: “חשוב שכל אזרח יידע שהוא זכאי על פי חוק לדרוש את המידע שהארגונים הגדולים אוספים על אודותיו, ולקבל אותו בדרך שנוחה לו. גופים במשק מערימים קשיים ולא מאפשרים לאנשים לקבל את הקלטות השיחה שלהם. אנו רוצים לחזק את הכוח של האזרח מול החברות. אנשים שנתקלו בבעיה כזאת יכולים להתלונן ברמו”ט, שמוסמכת להטיל קנס בסך 15 אלף שקל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות