פרוש על סרטון יש עתיד: “שקרים”. לפיד התנצל: “הייתה טעות שלנו”

סגן שר החינוך מאיר פרוש תקף את יו"ר מפלגת 'יש עתיד' על הסרטון שהשיקה מפלגתו נגד חוק הליב"ה החדש בו נטען: "קרוב למיליון אזרחים לא ילמדו לא מתמטיקה ולא אנגלית" • מיקי לוי צעק לפרוש "שקרן" - אבל יאיר לפיד הודה: "המספר לא נכון"
נחמן גור
כ' תמוז התשע"ו / 26.07.2016 10:55

יו”ר מפלגת  ‘יש עתיד’ ח”כ יאיר לפיד התנצל אמש (שלישי) על הסרטון שהשיקה מפלגתו נגד חוק הליב”ה החדש, בו נטען כי בגלל החוק החדש, “קרוב למיליון אזרחים לא ילמדו לא מתמטיקה ולא אנגלית”.

ההתנצלות של לפיד באה כאשר במהלך הדיון על התיקון לחוק הליב”ה עלה לדוכן במליאה סגן שר החינוך מאיר פרוש, שהשיב מטעם הממשלה,  ותקף את יו”ר יש עתיד ודרש ממנו להודות כי שיקר בסרטון של המפלגה שהופץ בימים האחרונים, כחלק מהמתקפה נגד ביטול חוק לימודי הליב”ה.

בסרטון נטען כי בשל החלטת הממשלה על ביטול חובת לימודי הליבה, “קרוב למיליון אזרחים לא ילמדו לא מתמטיקה ולא אנגלית, לא יצליחו לפרנס את עצמם ויחיו חיי עוני. יודעים מי יצטרך לפרנס אותם? מי יסחוב אותם על הכתפיים כל החיים?”

פרוש דרש מלפיד להודות כי מדובר בנתונים שיקריים. “מיליון אזרחים לא ילמדו מתמטיקה ולא אנגלית. כל המחוז החרדי כולו היום, אין בו יותר מאשר 420,000 תלמידים. מתוך זה, רק כ-50,000 תלמידי מוסדות הפטור. אז היכן המיליון?”

אולם בעוד שח”כ מיקי לוי מיש עתיד קפץ וטען כי פרוש הוא בעצמו “שקרן”, לפיד השיב בתגובה לדברים של פרוש: “לא שיקרת, המספר לא נכון, הייתה טעות שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות