יעלון עקץ את ליברמן על מוצאו: “סוף סוף גלי צה”ל תשדר ‘פרבדה'”

האשים: "בתקופה האחרונה המגזר הדתי לאומי מוביל הקצנה בשיח הציבורי. נדרש חשבון נפש ממנהיגי המגזר" • אבל לעומת הדרישה לסתום פיות לרבני המגזר הדתי לאומי, יצא יעלון נגד העליהום על קציני צה"ל שמביעים את עמדתם: "לסתום פיות? לפטר אנשים? אדרבא שנשמע את הדברים ותאתגרו אותנו"
נחמן גור
י"ד תמוז התשע"ו / 20.07.2016 17:20

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, תקף היום (רביעי) את שר הביטחון אביגדור ליברמן, על שזימן את מפקד גלי צה”ל ירון דקל למחר בצהרים לצורך בירור, בעקבות התוכנית ששודרה אמש על המשורר הפלסטיני האנטי ישראלי מחמוד דרוויש, כחלק מסדרת תוכניות על ‘טקסט ישראלי מכונן’.

תוך רמז למוצאו של ליברמן אמר יעלון בכנס תחזיות 2020 של TheMarker: “אני שומע מה הולכים לעשות לגלי צה”ל. סוף סוף גלי צה”ל ישדר ‘את האמת’, קוראים לזה ‘פרבדה’ ברוסית…”

יעלון הוסיף כי על המנהיגות לא לחשוש ממשרתי הציבור, “בין אם במדים או בין אם לא. לסתום פיות, לפטר אנשים, זה קרה לנו. זה קרה לנו לא מעט בשנה האחרונה. דרושה מנהיגות אחרת שיודעת להתמודד עם הבעיות האלה”.

יעלון תקף גם את הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה בעלי, על דבריו נגד צועדי המצעדים, וקרא להעניש את המכינה. “שמעתי את ההתבטאויות של מי שאמור להכין צעירים במכינה קדם צבאית, אשר הוציאה מפקדים רבים ואיכותיים בצה”ל. אני לא מכיר שיח כזה במכינה לפני כמה שנים. זו הקצנה במגזר.

”באופן נקודתי מול המכינה נדרשת פעולה גם של משרד הביטחון, משרד החינוך וגם צה”ל. זה מחייב חשבון נפש של מנהיגי המגזר הדתי לאומי שמובילים תהליכים של הקצנה באופן מסוכן ביותר”.

לעומת הדרישה לסתום פיות לרבני המגזר הדתי לאומי, יצא יעלון נגד העליהום על קציני צה”ל שמביעים את עמדתם, כמו האלוף יאיר גולן שהשווה בין צה”ל לבין גרמניה הנאצית: “לסתום פיות? לפטר אנשים? אדרבא שנשמע את הדברים ותאתגרו אותנו”.

בעקבות הסערה שעוררו דברין על המגזר הדתי לאומי, כתב יעלון בדף הפייסבוק שלו: “כצפוי, משתמשים כל מיני בעלי אינטרס בדברים שאמרתי, כדי להפוך אותי לאויב הציונות הדתית. במציאות אין שטות גדולה מזו.

“אני מציע להתמודד עם התופעות הבעייתיות בציונות הדתית עליהן הצבעתי (ושידועות היטב ומטרידות את הרוב השפוי שם), במקום לצאת בקמפיינים פוליטיים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוגי הוא מפאיניק כדאיניק
    21/07/2016 09:26
    דוד
  1. בוגי גדל בנוער העובד. ובבית של מפאיניקים גמורים. לאחר שאהוד ברק לא האריך לו את כהונת הרמטכלות הבין שבמפלגת העבודה הוא שרוף. הגיע לליכוד כמו כל כדאיניק. אין לו שום אידיאולוגיה. חוץ מהתפקיד וחשבון הבנק שלו.

  2. יעלון לך לישון.
    21/07/2016 13:54
    יוסיפון
  3. יעלון נפל .עם ישראל לא אוהב את יעלון.