נס בירושלים: נלכד מחבל שתכנן להתפוצץ עם מטעני צינור ברכבת הקלה

מחבל ערבי, תושב בית אולא שליד חברון שניצל פרצה בגדר, ניסה לעלות אל קרון של הרכבת הקלה בירושלים בפינת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' - ועורר את חשדו של מאבטח • לאחר בדיקת חבלני המשטרה התברר: בתיק נמצאו מספר מטעני צינור וסכינים
חיים טוויל
י"א תמוז התשע"ו / 17.07.2016 09:36

מחבל ערבי כבן 20, תושב בית אולא שליד חברון, נעצר היום (ראשון) ליד תחנת הרכבת הקלה בפינת הרחובות קינג ג’ורג’ ויפו בירושלים, לאחר שעורר את חשדו של מאבטח הרכבת הקלה.

במהלך התשאול שנערך לו טען המחבל כי הוא מחזיק בתיקו מטען חבלה מאולתר. המחבל  נעצר במקום על ידי המאבטחים והועבר לחקירה ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים.

חבלני משטרה שהוזעקו לזירה החלו בבדיקת התיק, בו נמצאו שלושה מטעני צינור מאולתרים, שהיו מחוברים להם חוטי הפעלה, מכשיר פלאפון וסכינים.

מבדיקה ראשונית עולה, כי הוא ניצל פרצה בגדר כדי להגיע לעיר.

כוחות משטרה סגרו את רחובות יפו והמלך ג’ורג’ לתנועה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי: “המאבטח זיהה אדם חריג, חשוד, בחור צעיר שמחזיק תיק. הוא ניגש אליו והתחיל לדבר איתו, אך הצעיר לא הגיב, כנראה זה היה סוג של הסוואה. ביקשו ממנו לפתוח את תיקו וראו חוטים מבצבצים, הם בדקו אותו וגילו את המטען.

“מיד כל הזירה נסגרה והתברר כי מדובר במטען שמורכב משלושה מטענים גדולים, שיכלו לעשות נזק גדול ולפגוע בחפים מפשע. אין ספק שהתיק היה בדרכו לפגוע ברכבת הקלה, או במקום שיש בו הרבה מאוד אזרחים”.

מפקד המחוז הוסיף, כי למשטרה לא היתה התראה או מידע מוקדם על מתווה שכזה.

סגן-ניצב דורון בנאמו, דובר מחוז ירושלים, סיפר כי בזכות “ערנות של מאבטח של עיריית ירושלים ברכבת הקלה ותגובה מהירה של משטרת מחוז ירושלים שהגיעה לזירת האירוע”, נמנע פיגוע גדול. לדבריו, “זה יכול היה להיות אירוע גדול.

“המאבטח ניגש לחשוד וביקש לבדוק את התיק, בתוכו הבחין במטען מאולתר. המאבטח, שפעל במקצועיות ובאחריות, הרחיק מיד את האזרחים שעמדו במקום, עיכב במקום את המחבל ודיווח למשטרה.

“תוך דקות ספורות הגיעו לזירה כוחות גדולים של משטרת ירושלים, הרחיקו האזרחים וסגרו את הכביש, במקביל חבלני המשטרה החלו בפעילות לנטרול המטען.

בבדיקת החבלנים נתפסו בתוך התיק של המחבל 3 מטעני צינור מאולתרים שהיו מחוברים להם חוטי הפעלה, מכשיר פלאפון וסכינים. החבלנים ניטרלו המטענים ופינו אותם מהזירה”.

צילום: לירון אברהמי

עם סיום האירוע הבטחוני ובאישור המשטרה הרכבת הקלה שבה לפעול בשירות מלא לכל אורך הקו.

 צילום: מדברים תקשורת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות