“להתייצב מול הטרור בלי למצמץ” • איך מגיבים בישראל על הטבח בניס?

84 בני אדם נרצחו ויותר מ-100 נפצעו, בהם יהודים, במתקפת הטרור הרצחנית בניס • נתניהו: "מוכנים לעזור לממשלת צרפת להילחם ברשע עד שיובס״ • לפיד: "את הטרור האיסלאמי לא מנצחים בדיבורים ולא במחוות פיוס" • אלי בן דהן ליהודי צרפת: "אנחנו מחכים לכם כאן"
נחמן גור
ט' תמוז התשע"ו / 15.07.2016 11:25

84 בני אדם נהרגו, ביניהם עשרה ילדים,  ו-120 נפצעו מתקפת טרור רצחנית בחגיגות יום העצמאות בעיר ניס – שהותירה את צרפת ואת העולם כולו בהלם.

נשיא הקהילה היהודית בצרפת קרא להתפלל לשלומם של היהודים שנפצעו בפיגוע הדריסה: אקסל בן יעל, משה בן יעקב, קלרה בת נומה, יונתן בן זוזי, ג’ון דריי ודומיניק אזן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על הפיגוע: ”ישראל מגנה בתקיפות את פיגוע הטרור הנורא אמש בניס. הפיגוע שוב מזכיר לנו שטרור יכול להכות בכל מקום וצריך להילחם בו בכל מקום”.

ראש הממשלה הוסיף: ”הישראלים עומדים מאוחדים עם העם הצרפתי היום. אנו משתתפים באבלם ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. ישראל מוכנה לעזור לממשלת צרפת להילחם ברשע עד שיובס״.

הנשיא לשעבר שמעון פרס פרסם גם הוא הודעת תנחומים לעם הצרפתי: “אמש ארעה מתקפת טרור נפשעת ובלתי נסלחת בצרפת. צרפת חוותה פיגוע מחריד בו נרצחו ילדים קטנים, אזרחים חפים מפשע בידי חיות אדם.

“מנהיגי העולם חייבים לשתף פעולה במלחמה קשה ללא פשרות בטרור הרצחני הפוגע בכולם. אנו שולחים מישראל תנחומים עמוקים, מחבקים ועומדים לצד ידידנו, בני העם הצרפתי באבלם הכבד ומוסרים החלמה מלאה לפצועים”.

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, הגיב גם הוא על המתקפה בניס: “הטרור מזוויע בגלל הפתאומיות שלו. רגע אחד אנשים חוגגים, שרים, צוחקים, מתחבקים עם המשפחות שלהם. כמה שניות אחר כך, דם, צרחות, מוות. אני שולח תנחומים מפה לעם הצרפתי כולו”.

לדברי לפיד, ”מה שקרה אמש בניס הוא תזכורת לכך שאת הטרור האיסלאמי לא מנצחים בדיבורים ולא במחוות פיוס. צריך להתייצב מולו במלוא העוצמה, בלי למצמץ ובלי להסס. לישראל יש הרבה מה לתרום בתחום הזה. יש לנו את הנסיון, את המודיעין, את שיטות הפעולה. צרפת יודעת שנעמוד לצידה”.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר: “שוב הטרור המוסלמי מכה באירופה, המלחמה בטרור היא מלחמה משותפת למדינות העולם כולו”.

הרב בן דהן פנה ליהודי צרפת: “מדינת ישראל, מדינתו של העם היהודי, תסייע לכם ותתמוך בכם. אנחנו מחכים לכם כאן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות