אישום: נהג משאית הבריח כסף בנעלים למשפחות מחבלים בשכם

נהג משאית מרצועת עזה, שהחזיק באישור כניסה לישראל, מואשם שסייע למחבלי חמאס בעזה להעביר תמיכה כספית למשפחות מחבלים ביהודה ושומרון • כנהג משאית אצל תושב עזה הוא פינה באמצעות משאיתו פעמים רבות חול ממנהרות הטרור של החמאס
חיים טוויל
ד' תמוז התשע"ו / 10.07.2016 15:14

פרקליטות המדינה הגישה היום בצהרים (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד נהג משאית, תושב עזה, בעל אישור כניסה לישראל, אשר הבריח בנעליו – בשתי הזדמנויות שונות – סכומי כסף גדולים עבור משפחות מחבלים כלואים משכם.

על פי עובדות כתב האישום, נהג המשאית שהחזיק באישור כניסה לישראל לצרכי מסחר, נפגש עם מחבלי חמאס בעזה, חלקם ממשוחררי עסקת שליט המטפלים בהעברות הכספים ליהודה ושומרון, והסכים לסייע להם בהעברת כספים מרצועת עזה למשפחות מחבלים בשכם, תמורת כמה מאות דולרים.

הנהג קיבל מהם זוג נעליים, כאשר באחת מהן הוסלקו שטרות אירו רבים, נכנס לישראל כשהוא נועל את הנעליים והגיע לשכם.

הנהג התקשר לאיש קשר שיגיע לקחת את הכסף, החביא את השטרות במקום מסתור בשכם, שב לרצועת עזה ודיווח אודות העברת הכספים והיכן בדיוק הסתיר את השטרות.

בתמורה, קיבל הנאשם כ- 200-300 דולר.

סמוך לאחר מכן קיבל הנהג בעזה זוג אחר של נעליים, בהן הוחבאו כ-10,000 אירו במזומן, הגיע ביום 6.6.16 למעבר הגבול ‘ארז’, כשהוא נועל את הנעליים ונלכד על ידי כוחות הביטחון.

עוד עולה מכתב האישום, כי כאשר עבד הנאשם כנהג משאית אצל תושב עזה, הוא פינה באמצעות משאיתו פעמים רבות חול ממנהרות הטרור של החמאס.

כתב האישום מייחס לנהג ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, פעולה אסורה ברכוש טרור ועוד. ה

פרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנהג עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

כמו כן, הוגשה בקשה לחלט את הכסף שנתפס אצלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות