מבקר הקולנוע: לא חוזר בי. כיוונתי לקבוצות שמזינות אמונות תפלות

הפוסט שפרסם מבקר הקולנוע של גלי צה"ל ובו הטחות קשות וגזעניות בבני עדות המזרח עורר סערה ותגובות: "עומד מאחורי הדברים, אך מתנצל בפני מי שלא הבין אותם ונפגע" • לדבריו, הפוסט שכתב נועד בכלל לחבר ולגשר
יוני גרין
ד' תמוז התשע"ו / 10.07.2016 09:09

אחרי הסערה שעורר אתמול בעקבות פוסט שפרסם בדף הפייסבוק הפרטי שלו, ובו אמירות גזעניות נגד “כל הזווידות והכחלונים, הש”סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח” – מבקר הקולנוע גידי אורשר הגיב הבוקר (ראשון) לטקסט שכתב ולתגובות החריפות נגדו.

בשיחה עם ניב רסקין בגל”צ אמר אורשר: “מעולם לא כתבתי טקסט שהתנגח במזרחים. שורה של פוליטיקאים מצאו לנכון לקדם על גבי את האג’נדות שלהם”.

לדבריו, הפוסט שכתב נועד בכלל לחבר ולגשר, ואילו הבעיה היא בקוראים אשר הבינו אותו בצורה שגויה.

“אני שוב אומר כי ‘אני עומד מאחורי הדברים’. מצד שני, מי שלא הבין אותם, חבל מאוד ואני מתנצל בפניו”, אמר אורשר, “יש קבוצות שמזינות פירוד ושנאה, אמונות תפלות ומלבות שנאה. להן כיוונתי”.

הוא הוסיף: “אני מתנצל אם יש מישהו שנפגע מהדברים האלה, אבל רוח הדברים לקידמה ושיתוף פעולה של העדות – לא חוזר בי מזה. היו המון תגובות חיוביות לפוסט שלי, גם מצד אנשי ציבור ותרבות”.

“כתבתי כחלון כשהתכוונתי לכתוב כחלילי – רון כחלילי הוא אחד ממשוררי השנאה של המזרחים”, תקף אורשר, “אני לא רודף אף אחד, אני לא יכול לרדוף אף אחד”.

אורשר כתב בפוסט, בין היתר: “בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב ותרו על הצנתור ושימו ראש של תרנגולת על הראש – תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ”ד כשנופלים לכם טילים על הראש התעלמו מכיפת ברזל ותגידו תהלים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם..

” בפעם הבאה שתהפכו כל הבעת דעה אחרת ל’התנשאות’ ו’גזענות’ כדי ללבות יצרים ולנסות להרוויח עוד כמה נקודות עלובות ברווחים הפוליטיים והכלכליים שלכם, שימו רגל של ארנבת או עורלה של תינוק על הראש וחכו לנס. וחכו וחכו”.

דבריו של אורשר גררו תגובות חריפות מאוד מצד חברי כנסת ושרים, ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכתב הלילה בעמוד הפייסבוק שלו: “הדברים החמורים שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי מבקר הקולנוע של גלי צה”ל ובהם הכפשות בוטות ובזויות נגד בני עדות המזרח ראויים לכל גינוי. לאדם בעל דעות חשוכות וגזעניות מסוג זה אין שום מקום בשידור הציבורי בישראל. כנגד הקולות המנסים לזרוע פירוד בינינו, עלינו לפעול יחד לאחדות בעם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות