ה-FBI: לא יוגש אישום נגד קלינטון • טראמפ: “החלטה מאד לא הוגנת”

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית נחלצה מפרשת המיילים שסיבכה אותה והעיבה על הקמפיין שלה • לפי המלצת האפ.בי.אי. היא לא תועמד לדין, למרות הממצאים הבעייתיים • טראמפ: "החלטה מאוד מאוד לא הוגנת. כרגיל, שיפוט רע"
נתן פרל
כ"ט סיון התשע"ו / 05.07.2016 19:53

ראש הבולשת האמריקנית האפ.בי.אי. ג’יימס קומי קבע היום (שלישי) כי אין מקום להגיש כתב אישום נגד הילרי קלינטון, המועמדת של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, בפרשת המיילים המסווגים.

עם זאת, ראש הבולשת אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס, כי הטיפול בחומרים מסווגים התנהל ברשלנות ובחוסר זהירות במהלך כהונתה כמזכירת המדינה בקדנציה הקודמת של הנשיא ברק אובמה.

ההמלצות הועברו למשרד המשפטים בוושינגטון שיקבל החלטה סופית.

ראש הבולשת קבע כי קלינטון קיבלה ושלחה מיילים שהכילו מידע בסיווג “סודי ביותר” לפחות ב-8 מקרים, אך טען כי אין בכך כדי להגיש נגדה כתב אישום, שכן לא היתה כוונת זדון במעשיה. לדבריו, כל תובע הגיוני לא יעמיד לדין את קלינטון.

המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ תקף בחריפות את הודעת ראש הבולשת.

“המערכת מושחתת”, צייץ בטוויטר, וטען כי גנראל פטראוס הסתבך בפלילים על הרבה פחות מכך. “החלטה מאוד מאוד לא הוגנת. כרגיל, שיפוט רע”.

טראמפ, שניסה לנצל את הפרשה לטובתו, צייץ עוד: “הילרי המושחתת פגעה בביטחון הלאומי שלנו. אבל אין אישומים. וואו!”

פרשת השימוש בחשבון האימייל הפרטי העיבה לאורך החודשים האחרונים על קמפיין הפריימריס של קלינטון – ובהמשך, לאחר שהבטיחה את מועמדותה, על קמפיין הבחירות שלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות