משפחות שכולות עתרו לבג”ץ. האם יש לנתניהו רוב בקבינט?

ראש הממשלה מנסה להעביר בקבינט המדיני-ביטחוני את את אישור הסכם הפיוס, כשברקע משפחות החללים זועמות על שבניהם לא נכללו בהסכם • בני משפחות שכולות, ביניהם אמו של דני גונן הי"ד ורעייתו של אברהם חסנו הי"ד, דורשים מבג"ץ להקפיא את ההסכם • אריה דרעי לפני שנכנס לדיון: "מקווה שבורא עולם ייתן לי עצה טובה, עדיין לא החלטתי"
חיים טוויל
כ"ג סיון התשע"ו / 29.06.2016 12:06

הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה כבר כבר נחתם, וכעת מנסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להימנע ממבוכה בינלאומית ולהעביר את אישור הסכם בקבינט המדיני ביטחוני. מי שמקווה כי ההסכם לא יאושר הם משפחות החללים הנעדרים, אורון שאול והדר גולדין הי”ד, כמו גם משפחות של נפגעי טרור שהגישו הבוקר עתירה לבג”ץ.

עוד לפני שהחלה הישיבה ניסו משפחות החללים לתפוס את חלק מהשרים שנכנסו למשרד ראש הממשלה, כדי לשכנע אותם להצביע נגד ההסכם.

השר אריה דרעי אמר לפני שנכנס לישיבה: “אני שומע את המשפחות, אני מבין את הכאב, הייתי אצלם גם לאחר האסון. נשמע ונראה מה יהיה, אני מקווה שבורא עולם ייתן לי עצה טובה, עדיין לא החלטתי איך אצביע”.

מאזן הכוחות בקבינט הוא: נתניהו והשרים שטייניץ וגלנט תומכים, השרים משה כחלון ודרעי מתלבטים, והשרים ליברמן, שקד ובנט מתנגדים בחריפות. כץ וארדן לא הביעו בפומבי את עמדתם.

זהבה, אמו של אורון שאול הי”ד, פנתה אל השר יואב גלנט, ואמרה לו: “אני סומכת עליך, תסתכל לי בעיניים, הבן שלי בידיים שלך, תחשוב פעמיים לפני שאתה חותם להם, אם תאשר, אני לא יודעת מתי אראה שוב את הבן שלי”. 

משפחת גולדין, ההורים של הדר הי”ד,  העבירו מכתב לחברי הקבינט בו פירטו מספר סעיפים קשים מבחינתם.

בתוך כך, ארגון שורת הדין המייצג קרבנות טרור בבתי משפט בארץ ובעולם, הגיש היום עתירה לבג”ץ בשם המשפחות השכולות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט, בגין הסכם הפיוס עם טורקיה – שמאפשר לחמאס להמשיך ולפעול משטח המדינה.

בעתירה נטען, כי ההסכם מאפשר לחמאס לשמר מטה רשמי שלו בשטח טורקיה, ומונע את גירוש מנהיגי החמאס מאדמתה ו/או מיצוי הדין עימם.

”בכך נמנע ההסכם מלתת התייחסות אפקטיבית לקשר ההדוק שמקיימת טורקיה עם ארגון הטרור חמאס, אשר שם לו למטרה לרצוח את אזרחי מדינת ישראל על בסיס קבוע בעשרות השנים האחרונות, ולתמיכת טורקיה בארגון זה”, נכתב בעתירה.

עוד נטען בעתירה: “ההסכם מחמיץ לחלוטין את ההזדמנות שנתגלגלה לישראל עתה להגביל במעט את פעילות הטרור הרצחנית אשר מתוכננת ומונהגת מאדמת טורקיה, ולעשות צדק עם קורבנות הטרור.

”ההסכם מתעלם בדבר ההשלכות הביטחוניות, ההרתעתיות, והאנושיות של כל אלו, באופן בלתי סביר ובלתי מתקבל על הדעת”.

העותרים הינם קורבנות טרור ובני משפחותיהם, אשר נפגעו בפיגועי טרור שבוצעו על ידי ארגוני הטרור. בין העותרים: דבורה גונן, אמו של דני גונן הי”ד מלוד, שנרצח ליד היישוב דולב לפני כשנה, ורותי חסנו, אלמנתו של אברהם אשר חסנו הי”ד מקריית ארבע, שנרצח בהר חברון בצומת עין פואר על ידי מחבל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות