אייכלר לכחלון: “תפרסם את שמות ראשי הערים שלא רוצים חרדים…”

מי זו האוכלוסייה החזקה שהם כן רוצים? האנשים שגובים מסים ואגרות מדלת העם, לממן מכספם משכורות של מאות אלפי עובדי המגזר הציבורי?" • "אני מאמין שרוב ראשי הערים אינם זוממים להדיר חרדים. לכן יש לפרסם את שמות ראשי הערים שלא רוצים את החרדים, כדי לא להוציא לעז על כולם"
נחמן גור
ח' סיון התשע"ו / 14.06.2016 18:28

לאחר ששר האוצר משה כחלון חשף אתמול במליאת הכנסת את הסוד הגלוי: “ראשי ערים נלחמים נגד מגורי חרדים בעריהם” – הגיב היום (שלישי) ח”כ ישראל אייכלר בנאום חריף נגד ראשי הערים, ובמקביל פנה אל שר האוצר במכתב גלוי, בו דרש לחשוף את שמות ראשי הערים המתנגדים למגורי חרדים ברשויות בראשן הם עומדים.

“אנחנו כבר חשים שנים רבות את מה שאמר כאן שר האוצר: ישנם ראשי ערים במדינת ישראל שאינם רוצים חרדים בעריהם. לכן הם בונים מגדלים גבוהים בתקווה ששומרי שבת לא יוכלו לרכוש דירה בשחקים. הם אוסרים תכנון דירות לא גדולות, כי הם רוצים אוכלוסיות חזקות”, אמר אייכלר.

“השאלה היא, מי זו האוכלוסייה החזקה שאותה הם כן רוצים? האם אלה אנשי שלטון שהצליחו להשתלב בקרב מיליון המשרות במגזר הציבורי? האם אלה אנשים שגובים מסים ואגרות מן המגזר הפרטי ומדלת העם, לממן מכספם משכורות של מאות אלפי עובדי ציבור, שחלקם לא עובדים אפילו מחצית מזמן העבודה?”

אייכלר המשיך: “אני שואל שאלה קשה – איך הסכימו ראשי ערים ועיירות בקרב אומות העולם למגורי יהודים בעריהם במשך מאות שנים ולא גירשו מיד את היהודים ממחוזותיהם? איך הם השלימו עם בניית בתי-כנסת נפרדים מהמסגדים ומהכנסיות? איך הם הסכימו להקים מערכות חינוך נפרדות, בתי מזון כשר, בתי-קברות נפרדים ליהודים?

הלכך אמרו חז”ל שגדולה שנאה ששונאין עמי הארץ יותר מאומות העולם? בתפוצות היינו מהגרים זרים בארץ זרה. בסוף המר גורשנו מארצות רבות ועדיין חיים מליוני יהודים בשלווה יחסית בארצות אחרות. אבל כאן אנחנו חיים בארצנו ובערי אלוקינו, בים של איבה פלשתינית – האם נסכים שנגורש ונמודר מערי ארצנו, בידי אחינו שונאינו ומנדינו, על ידי מזימות תכנון שלטוניות?!

“אני מאמין שרוב ראשי הערים אינם זוממים להדיר חרדים. לכן יש לפרסם את שמות ראשי הערים שלא רוצים את החרדים, כדי לא להוציא לעז על כלל ראשי הערים.

“אסור להשאיר בתפקידו אף ראש עיר בארץ-ישראל שזומם מזימות נגד מגורים של יהודים חרדים או של כל אוכלוסייה אחרת. הגיע הזמן לחשוף את קלונם של ראשי הערים האלה, כדי שהציבור היהודי והדמוקרטי ידע להוקיע אותם לעין השמש”.

אייכלר הוסיף: “אמרת, אדוני שר האוצר, שאין בידך לאכוף על ראשי ערים לבנות גם למען החרדים. לדעתי, זו חובתכם כשרי הממשלה להילחם ולהיאבק נגד הגזענות כלפי חרדים בארץ-ישראל. אתם חייבים למנוע אפליה בדיור ובחינוך, למרות הקביעה של השופט רובינשטיין שהחרדים אינם גזע ולא עם ולא עדה, ולכן לא חלים עליהם כל החוקים נגד אפליה והסתה גזענית.

“המציאות היא שהחרדים היו ויהיו ויישארו כאן, ושום ראש עיר, יהודי או לא יהודי, לא יצליח להוציא אותם מהערים. הגזענות אסורה לא רק נגד אתיופים ומזרחיים ואשכנזים חילונים וערבים, אלא גם נגד יהודים חרדים מכל העדות.

אני מאוד מקווה ששר האוצר וקבינט הדיור שלו ייקחו את עצמם לידיים וימנעו את הגזענות והאפליה הנוראה נגד מגורי יהודים בארץ -שראל בכל עיר ועיר”, חתם אייכלר. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם זה לשני הצדדים, אני מסכים.
    05/08/2016 13:33
    סולו
  1. אני בעד שיפורסם את השמות, אבל ביחד אם השמות של ראשי הערים שלא רוצים חילונים בעיר שלהם, למשל ביתר עילית, שיש לו ועדה קבלה, ולמה לא אלית, ויש עוד רשמה.