חברות המזון בפאניקה בגלל קמפיין החטיפים: “מה הבעיה בבמבה?”

חברות המזון מודאגות מקמפיין 'החטיפים המלוחים' של משרד הבריאות שעלול לגרום להם הפסדים במליונים: "בבמבה ספציפית אין הרבה נתרן, כך שלא ברור - למה היא מופיעה בפרסומת?"
שייע קליין
א' סיון התשע"ו / 07.06.2016 18:07

הקמפיין שהשיק משרד הבריאות שהציג את החטיפים המוכרים במבה, בייגלה, ביסלי ותפוצ’יפס הנמצאים כמעט בכל בית, כמזיקים לבריאות מדאיג מאד את חברות המזון הגדולות – שמשיבות מלחמה.

באתר דה-מרקר מדווחים כי  ראשי החברות טוענים שהקמפיין חסר התקדים של משרד הבריאות התחיל הרבה אחרי שהחברות התחילו לערוך שינויים במוצרים שלהן.

“אני לא יודע למה במשרד הבריאות יצאו מראש בקמפיין שלהם נגד החטיפים וחברות המזון”, אומר ד”ר מעוז גרופר, המדען הראשי של קבוצת אסם. “אנחנו אחת החברות שהלכו יד ביד עם הפרויקט ‘אפשרי בריא’ של משרד הבריאות, שבמסגרתו הוסכם על הפחתת נתרן הדרגתית במוצרים. משרד הבריאות הסכים כי הפחתת הנתרן צריכה להיות הדרגתית”.

באוסם גם טוענים כי הבחירה של משרד הבריאות לשים תמונה של חטיף במבה במרכז השולחן בפרסומת של המשרד אינה הגיונית: “הצלחנו להפחית בשנים האחרונות עד 40% מהנתרן מכל מגוון החטיפים של אסם. בבמבה ספציפית אין הרבה נתרן, כך שלא ברור למה היא מופיעה בפרסומת”.

קבוצת אסם, שולטת ביד רמה ב–51.6% מקטגוריית החטיפים המלוחים. לפי נתוני סטורנקסט, מכירות אסם בתחום זה הסתכמו בכ–505 מיליון שקל ב–2015. גם שטראוס נהנתה ממכירות לא מבוטלות של חטיפים מלוחים – 323 מיליון שקל ב–2015. למרות העיסוק בסוגיית הבריאות, קטגוריית החטיפים המלוחים צמחה ב-4% באותה שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות