המלחמה החדשה של ליצמן: במבה, ביסלי ותפוצ’יפס? מסוכנים לילדים

מכה לאוסם ושטראוס עלית • במשרד הבריאות ממשיך לדהור קדימה: הקמפיין החדש מתמקד בחטיפים המלוחים ומזהיר את הצרכנים מצריכה של החטיפים המוכרים • "הם מלאים בנתרן. זה ממש פוגע בגוף שלנו! כמות גדולה של נתרן גורמת לבעיות בריאות חמורות"
שייע קליין
כ"ט אייר התשע"ו / 06.06.2016 12:42

בתשדיר החדש של משרד הבריאות, ששם במוקד את החטיפים המלוחים, קשה לפספס את מראה החטיפים המוכרים במבה, בייגלה, ביסלי ותפוצ’יפס הנמצאים כמעט בכל בית. 

הקמפיין החדש,  חד ותקיף לא פחות מהקודמים. הקריין בתשדיר נשמע אומר: “נוסעים לים? יושבים מול הטלוויזיה? מה עושים? מוציאים את החטיפים. תמיד בא לנו לנשנש משהו ככה בקטנה” – ואז מיד משנה הקריין את הטון: “בקטנה?! זה ממש פוגע בגוף שלנו! הם מלאים בנתרן. נתרן זה מלח. כמות גדולה של נתרן גורמת לבעיות בריאות חמורות. למשל, יתר לחץ דם, סרטן הקיבה, ומחלות לב”.

במקביל למסרים המאיימים, על המסך מופיעות צלחות מלאות בחטיפים.

“בישראל צורכים פי שניים יותר נתרן מהמומלץ, ו-75% מהנתרן מגיע ממזון מעובד”, ממשיך הקריין, וקורא לציבור לבדוק מעכשיו “את כמות הנתרן במוצרים שאנחנו מגישים לילדים שלנו”.

לצד הצעות הגשה לתחליף, הוא קורא להתפנק “בירקות ובפירות – במקום בחטיפים ובמזון מעובד”.

בכך קורא משרד הבריאות תיגר על צריכת מוצרים בקטגוריית מזון שמגלגלת מאות מיליוני שקלים בשנה, ונשלטת כמעט בלעדית על ידי שתי חברות: אסם ושטראוס־עלית.

לפי אתר דה-מרקר, מלחמה במותג ישראלי כמו במבה היא ממש לא טיול, אבל – כך האתר – התזוזות כבר ניכרות בשטח.

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הגיב על המהלך בישיבה האחרונה של הוועדה לקידום מזון בריא: “אנחנו לא מעוניינים לחסל את התעשייה אלא לעשות שינוי, וכל שינוי מייצר הזדמנויות חדשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות