גוי תקף את הרב ישראל מאיר גבאי במזיבוז’ וחתך חלק מזקנו עם סכין

תושב העייריה מעזיבוז שבאוקראינה תקף בערב שבת את הרב ישראל מאיר גבאי, ראש 'אגודת אהלי צדיקים', באמצעות סכין וחתך חלק מזקנו • "הוא ניסה להגיע אבל נכשל. כל הלילה התוקף הוחזק במרתף ובבוקר נמסר לידי המשטרה"
נתן פרל
כ"א אייר התשע"ו / 29.05.2016 09:16

פרסום ראשון בחרדים 10: גוי מבוגר, תושב העייריה מעזיבוז שבאוקראינה תקף בערב שבת את הרב ישראל מאיר גבאי, ראש ‘אגודת אהלי צדיקים’, באמצעות סכין וחתך חלק מזקנו.

התקיפה, שאירעה בסיבות השעה 22:00 בלילה, התרחשה ליד משרדו של הרב גבאי בקריית ה′הכנסת אורחים′ שבעיירה. לא ברורה הסיבה לניסיון התקיפה.

“הגיע גוי מבוגר וניסה לתקוף אותו עם סכין”, סיפר אחד מ-60 האורחים שהתארחו בשבת במקום לחרדים 10. “הוא ניסה להגיע אל הגרון של הרב גבאי, אבל לא הצליח וחתך לו חלק מהזקן. הנוכחים במקום תפסו את הגוי ואזקו אותו. כל הלילה הוא היה עצור במרתף, ורק בבוקר הזעיקו את המשטרה המקומית, מסרו אותו לידיהם והגישו תלונה מסודרת”.

הרב ישראל מאיר גבאי, ראש אגודת אהלי צדיקים, הקים מחדש את האוהל על ציונו של הבעל שם טוב, ובנה במקום בית מדרש וקריית ′הכנסת אורחים′ לבאים להשתטח על הציון הקדוש.

הרב גבאי הקים את אגודת ‘אהלי צדיקים’ לפני יותר מ-25 שנה, לאחר שבנסיעותיו לקברי צדיקים, עוד לפני נפילת השלטון הקומוניסטי, ראה את מצבם העגום של בתי קברות וקברי צדיקים במדינות מזרח אירופה, את העזובה, וכיצד בתי קברות שלמים הולכים ונעלמים.

מאז הוא פועל במסע שיקום והצלה, איתר ושיפץ קברי צדיקים רבים, ושיקם מאות בתי קברות ברחבי אירופה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בזכות השכיה זוכים רודפי ורוצחי היהודים
    29/05/2016 13:16
    אנטישמיות באוקראינה
  1. האירוע אינו מפתיע. אוקראינים רצחו את היהודים בהמונים יותר מפולנים. ועד היום אוקראינה לא הכירה שאשמתה. היום אחר השואה רק אוקראינה לא התנצלה ולא עשתה שום דבר בשביל להראות שמצטערים על מה שעוללו ליהודים. מה שיותר מפתיע זה שכיום גשבאוקראינה משתמשים בסמלים ובדמויות של רוצחי העם היהודי ברמה של ממשלה – הארץ שלנו מלאה במוצרים אוקראינים. היום מדינתנו מתמלא בדגלים אוקראינים של כחול וצהוב – שהעולים שמים בחלונות ומרפסות. ולמי איכפת שתחת דגלים אלו נרצחו בני עמנו? הרי באוקראינה לא נשארו בני העם היהודי. רק דור שלישי מצד האב. הרי עבור אוקראינים יהדות היא לפי אמא.