יש חוק נורבגי: מאיר פרוש יתפטר מהכנסת לטובת יעקב אשר מ’דגל’

לאחר חודשים של עימות: הרב דוד שפירא, נאמן ביתו של הגראי"ל שטיינמן, וסגן שר החינוך סיכמו בתום סדרת פגישות על מימוש 'החוק הנורבגי' • מחר יגיש פרוש את התפטרותו מהכנסת, ימשיך לכהן כסגן שר • יעקב אשר יכהן כח"כ מטעם 'דגל' התורה • בתמורה תממש 'דגל' את ההבטחות ב'חינוך העצמאי' • פרוש עידכן את ליצמן רק במוצאי שבת
נחמן גור
י"ד אייר התשע"ו / 21.05.2016 22:56

בעקבות סידרת פגישות בין הרב דוד שפירא, נאמן ביתו של הגראי”ל שטיינמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, הוחלט לממש בסיעת יהדות התורה את ‘החוק הנורבגי: מינויו של הח”כ לשעבר ומזכ”ל דגל התורה, יעקב אשר, כח”כ השלישי של סיעת ‘דגל התורה’.

במסגרת ההבנות שהושגו לפני כניסת השבת, כבר מחר (ראשון) בבוקר יגיש ח”כ פרוש את התפטרותו מהכנסת.

העובדה כי מי שסיכם על המהלך הוא נאמן ביתו של הגראי”ל,  פוגעת ביוקרתו של ח”כ משה גפני. אבל לא רק: ההודעה לעיתונות ששיגרה לשכת פרוש, ללא אזכורו של יו”ר דגל התורה, היא כבר ‘זובור’ של ממש.

מלשכתו של גפני טרם נמסרה תגובה על המהלך.

לפי הודעה לעיתונות ששגרה לשכת פרוש, “הרב דוד שפירא והרב מאיר פרוש נפגשו אחרי חג הפסח מספר פעמים בהם דנו על התלהטות הרוחות בתקופה האחרונה, וניהלו שיג ושיח בניסיון להגיע להבנות בנושאים שונים העומדים על סדר היום של הציבור החרדי. הצדדים הביעו רצון ונחישות להרגעת הרוחות”.

בהודעה נאמר עוד כי “ראשי דגל התורה הביעו את דעתם שביצוע החוק הנורבגי יסייע להם להנמיך את המתחים ולגיבוש ופעילות סיעה מאוחדת בת 7 חברים ובכך לתרום לחיזוק הישגיה של היהדות החרדית ולעבודה משותפת של סיעת יהדות התורה בכנסת כפי שהיה בקדנציה האחרונה”.

בהודעה נמסר: “לפני כניסת השבת הגיעו הצדדים להבנות, ומחר – יום ראשון – יגיש הרב פרוש את התפטרותו מהכנסת וימשיך לכהן כסגן שר החינוך והרב יעקב אשר יכנס לכהן כח”כ בסיעת יהדות התורה”.

הרב יעקב אשר יכנס לכהן כח”כ בסיעת יהדות התורה מטעם דגל התורה. בכך יהיו מעתה לדגל התורה שלושה ח”כים, מול שלושה ח”כים של אגודת ישראל.

בתמורה למימוש ‘החוק הנורבגי’ התחייבה דגל התורה לקיים את כל ההבטחות שהעניקה בעבר לפרוש במסגרת רשת ‘החינוך העצמאי’.

במהלך החודשים האחרונים היו עימותים רבים בין סיעות ‘דגל התורה’ ו’שלומי אמונים’ על ניהול רשת ‘החינוך העצמאי’, כאשר מאיר פרוש רמז לא אחת כי עד שלא יקוימו ההבטחות שהוענקו לו, הוא לא יתפטר מהכנסת.

בתקופה האחרונה, כחלק מהמאבק והאיתות לדגל התורה על אי שביעות רצונו, אף יצר פרוש ברית חדשה עם שר הבריאות יעקב ליצמן.

אלא שעל המהלך הדרמטי הוא עידכן את הידיד החדש רק במוצאי שבת, וההודעה תפסה את ליצמן בהפתעה מוחלטת.

בסביבת ליצמן מאשרים כי פרוש עידכן את שר הבריאות מיד עם צאת שבת על כוונתו להתפטר מחר לטובת נציג ‘דגל התורה’.

האם פרוש עידכן את מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל על המהלך?

בסביבת פרוש אומרים כי הוא “לא עושה דבר בלי להתייעץ עם גדולי ישראל”, וכי הוא “היה אצל מועצת גדולי התורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות