סירה שנלכדה חשפה מידע סודי: כך מפעיל החמאס את הדייגים של עזה

מעצרו של דייג מחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה, שחרג מתחום השיט המותר, חשף מידע רב על שיטות הברחת אמצעי הלחימה של חמאס ועל השימוש שארגון הטרור עושה בדייגים העזתים: הבריח תחמושת וחומרים להכנת רקטות • בחקירה נחשפו גם תכניות מבצעיות של חמאס בתחום הימי • התגלה מידע רב על ציר ההברחות הימיות ממצרים
חיים טוויל
ח' אייר התשע"ו / 16.05.2016 15:56

פעולה משותפת של חיל הים, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר בחודש אפריל האחרון סלים גמאל חסן נעמאן, דייג בן 39, תושב מחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה.

הדייג נעצר על ידי חיל הים לאחר שחרג עם סירתו מתחום השייט המותר.

מחקירתו של הדייג בשב”כ עלה, כי במשך תקופה ארוכה היה מעורב בהברחות דרך הים של אמצעי-לחימה ואמצעים נוספים, עבור חמאס וגורמי טרור נוספים ברצועת-עזה.

בין השאר הבריח תחמושת וכן חומרים המשמשים להכנת רקטות, כגון פיברגלאס נוזלי.

בחקירה נחשפו גם תכניות מבצעיות של חמאס בתחום הימי, במסגרתן התכוונו מחבלי ארגון הטרור להסתייע בדייגים לצורך הסוואת פעולותיהם.

עוד עלה בחקירה מידע רב על ציר ההברחות הימיות של החמאס בין רצועת עזה ומצריים, ואודות השימוש שנעשה בדייגים ובמבריחים לאורכו של הציר.

בשב”כ מציינים: “המידע שעלה בחקירה זו, כמו גם בחקירותיהם של פעילי טרור של חמאס שנעצרו באחרונה, חושף טפח נוסף מתוך המאמצים הרבים שחמאס משקיעה בהכנותיה לצורך קידום פעולות הטרור האלימות, הפעם – תוך ניצול ההקלות שישראל מאפשרת לאוכלוסיית הדייגים בעזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות