ראש ‘השומרים’ בבורו פארק נעצר: חשוד ששיחד שוטרים במיליון דולר

התפתחויות חדשות בפרשת השחיתות בה מעורבים לכאורה אנשי עסקים חרדים וגורמי משטרה בכירים בניו יורק • אתמול נעצר ראש 'השומרים' בבורו פארק שעיה ליכטנשטיין: חשוד במתן שוחד של מיליון דולר עבור הסדרת רישיונות נשק
נתן פרל
י"א ניסן התשע"ו / 18.04.2016 23:32

 התפתחויות בפרשת החשד לשחיתות במשטרת ניו יורק: אחד מן המעורבים המרכזיים בפרשה, איש הנדל”ן החרדי יונה רכניץ, חשוד כי ניצל את קשריו עם בכירי משטרת ניו-יורק כדי לקבל מימון עבור פרויקט המועדף עליו – במוזיאון הסובלנות המקומי.

הניו-יורק פוסט מדווח, כי בשנתיים האחרונות סיפקה מועצת העיר 655 אלף דולרים עבור תכנית אימונים מיוחדת לאנשי אכיפת החוק בארה”ב, במוזיאון הסובלנות על שם שמעון ויזנטל במנהטן. על פי הדיווח, הדבר נעשה לבקשת יונה רכניץ.

התכנית זכתה בעבר לשבחים רבים, אך כעת נוצר חשש כי המימון הגיע בדרכים שאינן כשרות.

מהמוזיאון נמסר כי רכניץ התנדב במשך שנים במוזיאון ובסך הכל סייע בקשרים לאנשים ובגיוס תרומות.

בין אנשי המשטרה שהשתתפו בתכנית נמצאים גם מפקד המשטרה לשעבר פילפ בנקס, ויו”ר איגוד הקצינים NYPD נורמן סיברוק – החשודים כי קיבלו מימון נדיב לנופשים מהנגיד היהודי, תמורת טובות הנאה.

בתוך כך נעצר אתמול בפרשה על ידי חוקרי ה-FBI גם שעיה ליכטנשטיין, ראש ארגון ‘השומרים’ בשכונת בורו פארק.

על פי החשד,הוא שילם לשוטרים במשטרת ניו יורק כמעט מיליון דולר שוחד, כדי לקבל רישיונות להחזקת אקדחים עבור 150 איש מחברי הקהילה – כולל אחד בעל היסטוריה של אלימות במשפחה.

מעצרו של ליכטנשטיין ומהלכים פנימיים שהמשטרה מבצעת במטרה לנקות את האורוות, מסמנים את ההתפתחויות האחרונות בשערוריית השחיתות המסעירה את ניו יורק.

לפי הדיווחים, ליכטנשטיין, בן 44, מואשם בשוחד וקשירת קשר להפעלת תרמית שנמשכה מספר שנים, במהלכם הסדיר במהירות אישורים לשאת אקדח, במקום הליך שיכול היה להימשך יותר משנה.

ליכטנשטיין, שנעצר בביתו ביום ראשון, היה אמור להופיע היום אחר הצהריים בבית משפט פדרלי במנהטן

טיולים בישראל ובקראביים

הפרשה, שנחשפה לראשונה בישראל על ידי חרדים 10, מסעירה את משטרת ניו-יורק, כאשר עשרות שוטרים, חלקם כאלה המשמשים בתפקידים בכירים, חשודים כי קיבלו מאנשי עסקים חרדים מתנות והוצאות טיולים ונופשים, בתמורה לשיתוף פעולה.

בין המעורבים ששמם הותר לפרסום נמצא איש העסקים החרדי, איש הנדל”ן יונה רכניץ, תושב מנהטן, הנמצא בידידות קרובה עם ראש העיר, ביל דה בלאזיו, שקיבל סיוע, כך על פי החשד, מהשוטרים בעסקים של משקאות חריפים. מאז הספיק ראש העיר להתנער ממנו.

איש העסקים יונה רכניץ הוא בנו של איש העסקים הניו יורקי בובי רכניץ, ו בן דודו של הנגיד שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג’לס – שאינם מעורבים בפרשה.

אחד מבכירי המשטרה, פיליפ בנק, חשוד כי קיבל טובות הנאה מרכניץ בתמורה לסיוע בעסקיו.

על פי הנטען, בנק טייל בישראל ובאיים הקאריביים במימון מלא של רכניץ. חשוד נוסף הוא נורמן סיברוק, המשמש כנשיא איגוד קציני ה-NYPD.

המעורבים מכחישים את המיוחס להם. רכניץ אמר בתגובה לעיתון ניו יורק פוסט, כי “הוא לא פעל שלא כיאות, ולא ביצע כל התנהגות שאינה הולמת בהקשר לשוטרי משטרת ניו-יורק”.

על פי דיווח ב’דיילי ניוז’ של ניו יורק, החקירה נפתחה לאחר האזנת סתר שבוצעה לאיש עסקים יהודי, שהיה תחת חקירה בפרשה אחרת. מקורות ב-FBI חושדים, כך לפי העיתון, כי החשודים העניקו מתנות לשוטרים וקנו ארוחות לפחות עבור חלק מהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות