יפה דרעי אופטימית: “עברנו את פרעה ואת המן”

יפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס, התייחסה הבוקר לבדיקה המשטרתית באופטימיות: "אנחנו בחודש מצוין" • ברק סרי, יועץ התקשורת של דרעי: "ישבתי איתו בערב, הוא נראה מאוד רגוע ושליו" • ניסים זאב: "לא מאמין שהאיש יזומן שוב לחקירה"
יוני גרין
כ' אדר ב' התשע"ו / 30.03.2016 09:40

יפה דרעי, רעייתו של שר הפנים אריה דרעי, הגיבה הבוקר על הבדיקה שנערכת בנוגע לפרשת שחיתות לכאורה שבה מעורב השר – ואמרה: “עברנו את פרעה, עברנו את המן”.

היא הוסיפה: “אנחנו עכשיו נמצאים בחודש מצוין”.

יועץ התקשורת של דרעי, ברק סרי, טען בשיחה עם גלי צה”ל: “השר דרעי אמר לעמית סגל שאין לו מושג על מה הוא מדבר, הוא לא מכיר שום בדיקה ושום חקירה. אין לנו שמץ של מושג, הפתעה גמורה.

“היועץ המשפטי הסיר את צו איסור הפרסום שעל שמו של דרעי, הוא נענה וגם פרסם הבהרה שלא מדובר בחקירה פלילית אלא שהוא הורה למשטרה לפתוח בבדיקה”, אמר סרי.

סרי הוסיף כי ראה אמש את השר. “ישבתי איתו בערב, הוא נראה מאוד רגוע ושליו. הוא פרסם הודעה שהוא מוכן להיחקר בכל רגע ולתת תשובה לכל שאלה”.

חבר הכנסת לשעבר מש”ס, ניסים זאב, התייחס גם הוא לחשד כי יושב ראש ש”ס אריה דרעי חשוד בפרשת שחיתות חדשה, בראיון לגלי צה”ל: “אם אריה חזר לתנועה הוא חזר מתוך אמונה שהוא חף מכל רבב שהיה בעבר כנגדו ופתח דף חדש בתנועה. אני לא מאמין שהאיש יזומן שוב לחקירה, כפי שהיה בעבר, ויתחילו לשיר ‘הוא זכאי הוא זכאי’. מאמין שהוא ייצא זכאי, לא בשירה ולא בריקודים הפעם”.

לדבריו, “תמיד יש ספקולציות. כולנו חשודים בכל רגע, כל אחד יודע מה יש נגדו ומה יכול להיפתח. בסופו של דבר אתה מוציא את האמת לאור, אבל כל הציבור הוא בגדר שיש עליו חשד”.

יושב ראש התנועה לאיכות השלטון, עורך הדין אליעד שרגא, אמר בגל”צ: “דרעי הוא קליינט של התנועה לאיכות השלטון כבר 25 שנה. היינו איתו וליווינו אותו בפרשה הראשונה, אנחנו אלה שהגשנו את העתירה ב-1993 ודאגנו להרחיק אותו בשעתו מהממשלה”.

שרגא המשיך וטען כי תנועתו תדרוש שהשופטים ייחשפו לחומר מהפרשה החדשה, לצורך גיבוש החלטה. “בכוונתנו לדרוש מהיועץ המשפטי לממשלה לעדכן את שופטי בג”ץ כדי שהם יוכלו לקחת בחשבון את אותם אלמנטים חדשים”.

מי שלא העניק ליו”ר ש”ס אפילו דקה של חסד, הוא ח”כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני: “טרם התבררו החשדות המיוחסים לשר דרעי, כבר יש שני עניינים עליהם ניתן להצביע.

“ראשית, דרעי לא היה צריך לחזור לכהן כשר בישראל לאחר שהורשע בשחיתות בעבר. אמרתי זאת גם טרם פירסומה של הפרשה האחרונה: אדם מושחת, שתחב ידיו לקופה הציבורית ופגע באמון האזרחים לא ראוי שימשיך לשרת את הציבור לעולם. הנחתי הצעת חוק המבקשת לעגן זאת עם כניסתי לכנסת.

“שנית, בפרשה המדוברת, שוב מקבל נבחר הציבור יחס מועדף בחסות היועץ המשפטי לממשלה. מדוע נפתחה נגד השר דרעי “בדיקה מקדימה” ולא חקירה פלילית?

“כאשר חשדות חמורים מתגלים בעניינו של אדם מן הישוב נפתחת נגדו חקירה, ההליך המקדים הקרוי ‘בדיקה’ שמור למורמים מעם, מייצר אפליה חמורה בפני החוק וכובל את ידי המשטרה כך שלא תוכל לבדוק בכל האמצעים את החשדות נגד נבחר הציבור. בנושא עקרוני זה הגשתי עתירה לבג”צ.

“שופטי העליון קיבלו את עמדתי העקרונית בנושא והורו ליועמ”ש לקבוע קריטריונים ברורים להליך. בימים אלו נמשך המאבק בבית המשפט העליון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    30/03/2016 12:22
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. לא כולם עברו את המן