נהרי מאשים: קרא סיכן את יהודי תימן בפרסום • איוב קרא: הסוכנות אשמה

חבר הכנסת משולם נהרי מש"ס תוקף את ח"כ איוב קרא בגין הפרסום על העלאת יהודי תימן עם ספר התורה העתיק: "סיכן את היהודים שנותרו שם" • ח"כ קרא: מי שפירסם את זה אלו נציגים של הסוכנות שהיה להם עניין לקטוף קרדיט, תמוה בעיני שמי שביקש חשאיות הוא זה שפירסם
אליעזר היון
י"ט אדר ב' התשע"ו / 29.03.2016 17:48

 חבר הכנסת משולם נהרי מש”ס תוקף את חבר הכנסת איוב קרא בגין הפרסום על מבצע העלאת יהודי תימן בלווית  ספר התורה העתיק.

“חוסר אחריות משווע. נשארו שם יהודים שהם בסכנה. העלאת ספר התורה לארץ זה מעשה לא חוקי לפי חוקי תימן”, אמר נהרי לחרדים 10.

לטענתו של נהרי, הסוכנות הזהירה לא לפרסם את הסיפור, אבל קרא נהג בחוסר אחריות, והוציא את הסיפור החוצה ובכך כאמור, סיכן את היהודי שנותרו במדינה.

 איוב קרא שוחח עם כתב חרדים 10 והאשים את נציגי הסוכנות בפרסום הידיעה: “לא היה מקום לפרסם את זה. מי שפירסם את זה היו נציגים בסוכנות שלצערי היה להם עניין לקטוף קרדיט”.

קרא סיפר כי כל עוד אנשי הסוכנות לא פרסמו את הידיעה, הוא כיבד את בקשתו של יו”ר הסוכנות נתן שרנסקי שלא לפרסם, “למרות חדשים רבים בהם עשינו עבודה גדולה כולנו מתחת לרדאר, מילה לא יצאה החוצה, כמו עוד הרבה פעולות שהיו ולא פורסמו עד עצם היום הזה. תמוה בעיני שדווקא מי שביקש את החשאיות הוא שפירסם”.

יהודי נעצר

כפי שפורסם גם בחרדים10 הרשויות בתימן עצרו אזרח יהודי, בחשד שהיה מעורב בהברחת קבוצת היהודים מתימן, שהגיעו השבוע לישראל במבצע חשאי, כשבידם ספר תורה עתיק.

לפי הדיווח, יחד עם היהודי נעצר גם מוסלמי שעבד בשדה התעופה בתימן, בחשד כי סייע במכוון לרב שהיה בקבוצה ונשא עמו את ספר התורה העתיק, לעבור בקלות את הבידוק הביטחוני.

הסיבה למעצר השניים, לפי הדיווח, היא שהספר בן ה-800 שנים – נחשב לנכס של המדינה.

הספר של העם היהודי

דובר הסוכנות היהודית אבי מאיר אמר לג’ואיש כרוניקל: “לא יכול לאשר האם אכן גבר יהודי נעצר בתימן”.

 על הבאת ספר התורה ארצה, אמר מאיר: “ספר התורה העתיק שהובא מתימן לישראל השבוע הוא קניינה של הקהילה היהודית בראידה, של יהדות תימן ושל העם היהודי”.

“הרב של ראידה שהגיע השבוע לישראל יחד עם החברים האחרונים של קהילתו, הביא את ספר התורה איתו בגאווה ובגלוי, כמעשה של שיתוף המורשת העשירה של קהילתו. הרעיון שהספר יישאר ללא הגנה במדינה שנקרעה לגזרים במלחמת אזרחים אלימה, בה היו מעורבים מספר צדדים שעוינים באכזריות ליהודים, הוא מגוחך”.

 17 יהודים מתימן הגיעו לישראל בלילה שבין ראשון לשני, במבצע חשאי של הסוכנות היהודית, שחתם את גל העלייה מן המדינה. כעת נותרו בתימן כ-50 יהודים בסך הכול, אשר לפי הודעת הסוכנות, בחרו להישאר במדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיבל את פניהם של העולים, קרא עימם בספר התורה העתיק. פרסום התמונה, היא שגרמה לתימנים לעצור את השניים.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפחות קרא דאג להעלאת יהודי תימן. אבל מה נהרי עושה בכנסת?
    29/03/2016 18:42
    תימני
  1. למה הוא בש”ס?

  2. לאיוב קרא לא היה שום קשר בשום שלב במבצע, הוא ידע שעלו לארץ רק אחרי שהגיעו ורץ לספר בתקשורת כאילו שהיה חלק מזה, וגרם. למעצרו של יהודי ולסיכון הקהילה שנותרה שם
    29/03/2016 20:44
    מנדי
  3. לאיוב קרא לא היה שום קשר בשום שלב במבצע, הוא ידע שעלו לארץ רק אחרי שהגיעו ורץ לספר בתקשורת כאילו שהיה חלק מזה, וגרם. למעצרו של יהודי ולסיכון הקהילה שנותרה שם