חוק המקוואות של גפני: הדיון יידחה בשל מחלוקת בקואליציה?

על פי הצעת החקיקה של ח"כ משה גפני, טבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק על פי הנחיות הרבנות הראשית לישראל ועל פי 'שולחן ערוך' • ח"כ רחל עזריה: "החוק יאפשר שליטה קיצונית של הרבנות על חייהן של נשים בישראל"
נחמן גור
ג' אדר ב' התשע"ו / 13.03.2016 01:05

‘חוק המקוואות’ של ח”כ משה גפני היה אמור לעלות היום (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, אולם בשל חילוקי דעות בקואליציה יתכן והדיון יידחה.

על פי הצעת החוק, שנועדה לעקוף את פסיקת בית המשפט העליון שקבע כי יש לאפשר לרפורמים לבצע טבילת גרים במקוואות של המועצות הדתיות ברחבי הארץ – הטבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק על פי הנחיות הרבנות הראשית לישראל ועל פי ‘שולחן ערוך’.

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מיהדות התורה, ש”ס, וארבעה מתוך שמונת חברי סיעת הבית היהודי: בצלאל סמוטריץ’, מוטי יוגב, ניסן סלומינסקי ושולי מועלם-רפאלי.

את ההתנגדות בקואליציה מובילה סיעת ‘כולנו’.

ח”כ רחל עזריה הודיעה אמש כי היא מתנגדת בחריפות להצעת החוק. “חוק המקוואות כפי שמובא יאפשר שליטה קיצונית של הרבנות על חייהן של נשים בישראל”, הסבירה ח”כ עזריה את התנגדותה.

ביהדות התורה אומרים כי לא יוותרו על קידום החוק, וציינו כי כל התנגדות תהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, לפיו לא יהיו שינויים או הפרה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה ללא הסכמת הסיעות החרדיות. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כחלון לא הבטיח שעזריה לא תעשה בעיות?
    13/03/2016 08:06
    אתי
  1. רחל עזריה היא נציגת הדת הריפורמית בכנסת