ח”כ שלח: ההתקפה על הצבא נובעת מטעמים פוליטיים

בדיון בכנסת על החמרת הפקודה המתירה גידול זקנים, אמר ח"כ שלח: "את צה"ל יובילו מפקדים בלבד, על פי שיקוליהם המקצועיים והערכיים, ולא רבנים או עושי דברם במערכת הפוליטית" ח"כ יואב קיש: "הזמנים השתנו. למה למנוע מאנשים לגדל זקן בכל אופן שהוא?"
נחמן גור
כ"ח אדר א' התשע"ו / 08.03.2016 11:54

ועדת המשנה לכוח אדם בצה”ל דנה היום (שלישי) בהחמרת הפקודה המתירה לחיילי צה”ל לגדל זקן בשירותם הצבאי.

במהלך הדיון התנהל ויכוח בין יו”ר הוועדה ח”כ יואב קיש מהליכוד לח”כ עפר שלח מיש עתיד. שלח יצא להגנת הרמטכ”ל, גדי איזנקוט, ואמר: “ההתקפה על הצבא ועל הרמטכ”ל בעניין זה נובעת מטעמים פוליטיים: זו פעולת תג מחיר על הכפפת הענף לתודעה יהודית לאכ”א. כמו ההתקפות על רב-אלוף אייזנקוט בעניין הוראות הפתיחה באש, יש כאן ניסיון כוחני להבהיר לצבא ולחברה מי כאן בעל הבית.

את צה”ל יובילו מפקדים בלבד, על פי שיקוליהם המקצועיים והערכיים, ולא רבנים או עושי דברם במערכת הפוליטית”.

לדבריו, “ההוראה שיצאה בצה”ל ביחס לגידול זקנים אינה מתקפה על חיילים דתיים ואינה פוגעת באורחות חייהם. בדקתי את הדברים עם הגורמים הבכירים בצבא, וחייל שזהותו הדתית כוללת גידול זקן יוכל להמשיך ולגדל אותו כקודם. ההוראה היא רענון של משמעת בסיסית, שבלעדיה אין צבא מתפקד”.

ח”כ יואב קיש יצא להגנת החיילים הדתיים ואמר: “אם חייל דתי רוצה לגדל זקן, לא צריך להיות פה בכלל דיון. לגבי חילונים, יש לקבוע קריטריון ברור. למה למנוע מאנשים לגדל זקן בכל אופן שהוא? הזמנים השתנו. אם אפשר להגדיר שאפשר לשים עגילים, אפשר גם זקנים”.

ח”כ מנחם אליעזר מוזס  טען שבכל ההליך חייבת להיות מעורבת הרבנות הצבאית. לעומתו, ח”כ עפר שלח טען שהפקודות החדשות צריכות להישאר כפי שהם.

במהלך הדיון חשף ראש מטה אגף כוח האדם בצה”ל  כי על פי הפקודה הישנה ניתנו לא פחות מ-25 אלף אישורים. לטענתו, הפקודה הישנה פוגעת בנראות הצה”לית ועל כן יוספו מעתה עוד שלבים עד לקבלת האישור בשביל החיילים, על מנת להגיע לחידוד מרבי של הנהלים.

כשהתברר בדיון כי הנהלים החדשים עוד לא נכנסו לתוקף, הוסיף ח”כ קיש: “יכול להיות שניפגש שוב בעוד חודשיים בנושא. חשוב להבין שהסביבה השתנתה, היום גידול זקן הוא כמעט סטנדרט. אני מצפה מצה”ל להתאים את עצמו, הדבר אינו פוגע בנראות הצבאית על פי רוח התקופה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות