גפני בנאום חריף נגד המחוז החרדי: ‘גזירה שלא הייתה כמוה בהיסטוריה’

בישיבת סיעת יהדות התורה בכנסת, בה השתתפו מנהלי ת"תים, הציג ח"כ משה גפני את עמדתו של הגראי"ל שטיינמן על המחוז החרדי - ונשא נאום תוקפני במיוחד נגד התערבות הפקחים: "זאת הגזירה הכי נוראה שיש עלינו. לא חוק הגיוס" • "מי שמקבל מפקח או מפקחת - עובר על דבריו של הרב שטיינמן"
יוני גרין
כ"ז אדר א' התשע"ו / 07.03.2016 18:56

עשרות מנהלי תלמודי תורה התכנסו בצהריים (שני), לצד ראשי איגוד הת”תים, לישיבת סיעה משותפת עם חברי הכנסת של יהדות התורה,  כדי למחות על התנהלות המחוז החרדי במשרד החינוך.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, פתח את הישיבה בנאום תקיף, והציג בפני המנהלים את הוראתו של הגראי”ל שטיינמן, לפיה אין לשתף פעולה כלל עם מפקחי המחוז החרדי.

“אני אמרתי לחברים, אני אומר את זה כל הזמן: זאת הגזירה הכי נוראה שיש עלינו. לא חוק הגיוס שמדברים ברחוב. אני לא רוצה לפרט, בגלל שאז יגידו שאמרתי כל מיני דברים, אבל מה שאתם שומעים ברחוב שזה גזירה – זו לא גזירה. אין גזירה כזאת.

“יש גזירה במערכת החינוך נגדינו. גזירה שלא הייתה כמוה בהיסטוריה שאנחנו מכירים. לא מקום המדינה ולא אחרי זה. פשוט נכנסים באופן הכי חמור עם מפקחים ומפקחות חרדים, עם תהליך שהם אומרים: אנחנו באים לטובתכם להתערב”.

גפני הציג את עמדת הגראי”ל: “לגבי הנושא הזה, הרב שטיינמן קבע: ‘לא מקבלים יותר מפקחים ומפקחות למערכת החינוך החרדי’. אין דבר כזה. לא היה דבר כזה בעבר, שנכנס מפקח או מפקחת לכיתה ומתערב במה שנאמר בכיתה או שאומר מילה בנושא הפדגוגי והחינוכי. לא לשתף פעולה עם הדבר הזה.

ישיבת יהדות התורה ומנהלי ת"תים

“לא עושים השתלמויות של משרד החינוך. היו השתלמויות של המערכת שלנו. לא נכנס לכיתה, לא נכנס לגן, ודאי לא לחיידר, זאת ההוראה. כל מי ששומע למרן הרב שטיינמן, מי שמקבל מפקח או מפקחת – עובר על דבריו. אם הוא הולך להשתלמות של משרד החינוך – הוא לא שומע לדבריו של הרב שטיינמן.

“זו ההוראה שקיבלנו אתמול, היא חד משמעית, ותואמת את ההוראה של מועצות גדולי התורה. אני אומר שצריכים לעשות סוף לעניין הזה. גם אם היו נותנים מליונים היה אסור לעשות את זה. כל מערכת החינוך תקרוס, ואנחנו לא נלמד אפילו מילה אחת שהם יידרשו מאיתנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות