פיתאום זה סטייל: מה עושה גבר עם טלית ב’שבוע האופנה’ במנהטן?

הטלית הפכה, יש מי שיאמרו למרבה הצער, לפריט אופנה עכשווי: גבר, כפי הנראה לא יהודי, תועד על ידי צלם מגזין האופנה היוקרתי 'ווג', כשהוא עטוף בטלית יהודית סטנדרטית ב'שבוע האופנה' במנהטן
אליעזר היון
ל' שבט התשע"ו / 09.02.2016 18:20

האם הטלית היא ‘הדבר הבא’ בעולם האופנה?

בשבוע האופנה במנהטן, שם הציגו מיטב מעצבי האופנה את יצירותיהם החדשות, תועד גבר שבחר להגיע לתצוגה כשהוא עטוף בטלית קלאסית.

צלם מגזין האופנה העולמי ‘ווג’, תיעד את הגבר, שכפי הנראה כלל אינו יהודי, כשהוא לובש קפוצ’ון שחור, ומעליו טלית ‘רגילה’ הכוללת גם ציציות.

הלבוש של הדוגמן, כמו גם התיעוד המיוחד של צלם הווג מוכיחים כי פריט הקודש היהודי העתיק, הופך – יש שיאמרו למרבה הצער – לפריט אופנה עכשווי.

טלית

רק לפני מספר שבועות הסעירה ענקית האופנה השבדית H&M רבים מהציבור היהודי ברחבי העולם כאשר הציגה צעיף המזכיר בצורתו את הטלית.

טלית, צעיף אופנה

הצעיף החדש שהושק היה מבד לבן, מעוטר בפסים שחורים, כשבקצהו משתלשלים חוטים המזכירים באופן מדויק את חוטי הציצית המשתלשלים מהטלית.

תמונותיהן של הטליתות-צעיפים חדשים עלו באתרים ובפורומים יהודיים וישראלים, וגררו לא מעט תגובות. “אני לא נעלב בקלות, אבל הפעם הגזמתם”, כתב יהודי בשם ג’י רוזנבלום שצוטט באתר הדילי מייל הבריטי. יהודי אחר בשם הרב רוטנברג תמה גם הוא על הבחירה של חברת האופנה.

המהומה התקשורתית אילצה את הרשת להסיר את הצעיף ממדפיה, והחברה פרסמה את התגובה הבאה: “החברה מתנצלת בפני לקוחות שנפגעו ומדגישה שלא היתה כל כוונה לפגוע באף אדם. פסים הם אחד מהטרנדים הבולטים העונה, וההשראה לעיצוב הצעיף לא הגיעה מהטלית. לאור רגישות הנושא, הפריט הנ”ל לא יימכר בחנויות הרשת בישראל”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות