הרצוג: מצפה מבנט להתפטר, אחרי שערער האמון בממשלה

יו"ר האופוזיציה קורא לשר החינוך נפתלי בנט להתפטר בעקבות דבריו נגד המדיניות הביטחונית • "ראש הממשלה מקובע ומחושק על ידי גורמים בממשלתו וגורמים בימין הקיצוני" • "במצב הנוכחי, אני לא רואה אפשרות ליישום חזון שתי המדינות"
שרי רוט
י' שבט התשע"ו / 20.01.2016 11:30

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג, התייחס היום (רביעי) לדברי שר החינוך, נפתלי בנט, על המדיניות הביטחונית של הממשלה – וקרא לשר החינוך להתפטר מתפקידו.

“זה לא סוד שיש לי מחלוקות עם ראש הממשלה, אני חושב שהוא מקובע ומחושק על ידי גורמים בממשלתו וגורמים בימין הקיצוני”, אמר הרצוג בוועידת ‘יחד מזיזים ערים’ – הוועידה השנתית של השלטון המקומי וקק”ל.

לדבריו, ”שאלות היסוד שהעלה בנט ראויות לדיון לגבי תפיסת הביטחון, וזאת לאור האיומים של הנהגת החמאס, הבניה המחודשת של המנהרות, ואני חושש מאפשרות של סיבוב נוסף בטווח הנראה לעין. אבל אני הייתי מצפה מבנט להתפטר. זה המעשה הנדרש ברגע שאתה מערער את אמון הציבור במדיניות הממשלתית באופן כל כך מוחלט”.

יו”ר האופוזיציה הוסיף: “אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד, זו אינתיפאדה שלישית. אני מחויב לתפיסת שתי המדינות. אבל במצב הנוכחי, אני לא רואה אפשרות ליישום חזון שתי המדינות, אני לא רואה יכולת להגיע להסכם שיקים מדינה פלסטינית, לכן בעוד שהשלום מחכה, אנחנו רוצים ביטחון.

“הצעדים שאני הצעתי כוללים את השלמת בניית הגדר לכל אורך גושי ההתיישבות, שיש בה פרצות בלתי אפשריות. בנוסף, גם בירושלים יש 28 כפרים פלסטינים, צריך לשים חומה ולהפריד בין היהודים והפלסטינים – כך שלא כל מי שירצה יוכל לקחת סכין ולדקור יהודים.

“כמו כן, יש צורך להתניע צעדים בוני אמון שיאפשרו לפלסטינים לשים את מרצם בכלכלה ובהתפתחות. במקביל, יש לכונן ועידת ביטחון אזורית, ויש מדינות שישתפו איתנו פעולה – מצרים וירדן בראש ובראשונה. ומעל לכל, יש לפעול להיפרדות בינינו לבין הפלסטינים”.

הבוקר,  לאחר דבריו של שר החינוך נפתלי בנט אתמול נגד ההתנהלות הביטחונית של הממשלה ונגד שר הבטחון, אמרו גורמים בסביבת ראש הממשלה בתגובה: “כנראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה”.

הגורמים הוסיפו: “בשעה בה צה”ל המשטרה והשב”כ נלחמים בטרור בכל יום ובכל מקום, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולהירתם למאמץ המשותף – במקום לקושש קולות על ידי הפרחת סיסמאות וניגוח פופוליסטי של הממשלה בה הם חברים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות