בנט לא נבהל מההתקפות נגדו: צריך לנהל דיוק מעמיק

שר החינוך התייחס להשתלחות של הליכוד נגדו, בשל הביקורת שהשמיע על המדיניות הביטחונית: "הגדולה של כל מערכת היא ביכולת להתחדש. יש לנו את המוחות היצירתיים בעולם, צריך רק להשתמש בהם" • בבוקר צייץ משל מתחום הטכנולוגיה: "האייפון חיסל את נוקיה המאובנת תפיסתית"
יוני גרין
י' שבט התשע"ו / 20.01.2016 14:48

שר החינוך, נפתלי בנט, ממשיך לתקוף את דרך החשיבה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון משה יעלון, נוכח פיגועי הטרור הערבי ברחבי הארץ.

אחרי שבבוקר השתמש במשל מתחום הטכנולוגיה כדי לעקוץ את השניים, כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “נוקיה הייתה מעצמת הסלולר העולמית. מקצוענית, רצינית ומאובנת תפיסתית. בא האייפון, וחיסל את נוקיה שאינה קיימת יותר” – התייחס יו”ר הבית היהודי גם בצהריים לעימות שפתח מול שר הביטחון וראש הממשלה.

בכנס ‘יחד מזיזים ערים’ של מרכז השלטון המקומי וקרן קיימת לישראל – אמר בנט: ״הגדולה של כל מערכת היא ביכולת שלה להתחדש ולבחון את האקסיומות. זה בנפשנו. בטחון אזרחי ישראל תלוי בכך. לכן, חשוב שננהל דיון מעמיק לגופו של עניין ולא לגופו של אדם”, אמר בנט.

בנט הוסיף: “יש לנו את המוחות הטובים והיצירתיים בעולם כאן בישראל, צריך רק להשתמש בהם. עשינו מהפכות במדע, עשינו מהפכות בהייטק, אנחנו בעיצומה של מהפכה בחינוך, אני אומר לכם: זה אפשרי״.

יו”ר הבית היהודי עורר אתמול סערה פוליטית, לאחר שתקף אתמול את המדיניות הביטחונית של הממשלה נוכח גל הטרור והאשים את שר הביטחון וראש הממשלה ב”קיפאון מחשבתי” – כאשר אמר: “לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו, אלא הקיפאון המחשבתי שלנו. לא המרצחים שפוגעים באזרחינו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים – אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו. במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת. זוהי, בעיניי, הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו”.

בסביבת ראש הממשלה נתניהו זעמו על הדברים והגיבו בחריפות: “כנראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה”.

יעלון הגיב על המתקפה במתקפה משלו. הוא לא הזכיר את שר החינוך בשמו, אך כינה אותו ‘ילדותי’: “מדיניות או מערכה צבאית לא מנהלים בסיסמאות וזאת תרבות שלטונית רעה, חסרת אחריות, ילדותית הייתי אומר – ועדיף שתיפסק.

“אנחנו שומעים רעיונות דיפלומטיים, גם מהאופוזיציה אבל לא רק, שמאשימים אותנו ולא את האויב – אבל הם רודפים אחרי לייקים.

“הם משמיעים סלוגנים, גם כאלו שנמצאים בקבינט, אבל אלו ססמאות שלא מחזיקות מים”, הוסיף. “יש בזה פגיעה בביטחון לטווח ארוך לצורך רווחים פוליטיים ציניים לטווח קצר. זה חייב להיפסק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות