סקר: אובמה המנהיג הפופולארי בעולם ואחד השנואים בישראל

סקר גלובלי בדק את מדד הפופולאריות של מנהיגים בעולם ב-64 מדינות ביניהם ישראל והרשות הפלסטינית • התוצאות: אובמה נחשב למנהיג הפופולארי בעולם (30 אחוזים), אך אחד השנואים בישראל וברשות הפלסטינית • לאן הגיע נשיא איראן רוחאני? ומי המנהיג האהוב על הישראלים?
דוד ליבוביץ
י"ב טבת התשע"ו / 24.12.2015 17:45

סקר גלובלי של גאלופ אינטרנשיונל ו-WIN קובע: ברק אובמה, נשיא ארה”ב, הוא המנהיג הפופולרי ביותר בעולם, אם כי בישראל, מעמדו של הנשיא האמריקני עגום יותר.

במהלך הסקר נבדקה מידת הפופולאריות של מנהיגים ב-64 מדינות הכוללות גם את ישראל והרשות הפלסטינית. המשתתפים התבקשו לדרג את המנהגים על פני ארבעה ערכים: משלילית מאד לחיובית מאד.

הסוקרים שקללו את סך כל המדינות והעניקו למנהיג ציון סופי. ל-59% מאוכלוסיות המדינות שנסקרו יש דעה חיובית מאוד או חיובית למדי על אובמה. ל-29% יש דעה שלילית מאוד או שלילית למדי עליו וציונו הסופי הןא 30%.

בחלוקה למדינות מתברר כי הנשיא פופולרי ביותר בדרום-מזרח אסיה (76%), במדינות האיחוד האירופי (67%), באמריקה הלטינית (65%), במדינות מדרום למדבר סהרה (65%) ובמזרח אסיה (65%). חמש המדינות המובילות בשיעור האהדה לאובמה: קוסובו (83%), וייטנאם (80%), פורטוגל (76%), שוודיה (75%) וקולומביה.

האימרה כי ‘אין נביא בעירו’ מקבלת משמעות מעשית לגבי אובמה כאשר מתברר שבארה”ב זוכה הנשיא רק ל-12 אחוזי פופולאריות.

ומה באשר לישראל? כאן מצבו של הנשיא עגום למדי. הדעות השליליות עליו רבות מהחיוביות והוא מקבל 22% (-)אחוזים. ישראל מופיעה במקום ה-61 מתוך 65 במדד האהדה לנשיא. הארבעה שאוהבים אותו אף פחות מישראל הם: ארמניה עם 43% (-), פקיסטאן עם 45% (-), הרשות הפלסטינית עם 68% (-), ורוסיה עם (83% (-).

הסקר בחן מנהיגים נוספים שהגיעו למקומות נמוכים משל אובמה: אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה: 13%; ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון: 10%; נשיא צרפת, פרנסואה הולנד: 6%; נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: 10% (-); נשיא סין, סי ג’ינפינג: 3% (-); ראש ממשלת הודו, נארנדרה מודי: 4%; נשיאת ברזיל, דילמה רוסף: (0%, כלומר שיעורים זהים של אהדה והסתייגות); מלך סעודיה, סלמאן בין עבדל עזיז אל סעוד: 11% (-); וחסן רוחאני, נשיא איראן: 13% (-).

אנחנו אוהבים את מרקל

המנהיגה הזרה הפופולרית ביותר בישראל היא מרקל. ל-38% מהישראלים דעה חיובית עליה (אבל גם היא כאובמה זוכה בארצה, רק ל-12% אהדה). הרשות הפלסטינית נמצא במקום ה-64 (מתוך 65) במידרג הפופולריות של מרקל. היא קיבלה  שם ציון של 47% (-).

פוטין לעומת זאת מקבל כתף ישראלית קרה: 20% (-). בארה”ב מקבל פוטין: 44% (-) וברשות הפלסטנית 56% (-).  נשיא סין סי ג’ינגפינג קיבל בישראל ציון פופולריות זהה לזה של נשיא ארה”ב: 22% (-). ציונו של נשיא צרפת הולנד בישראל: 4% (-). דווקא ראש ממשלת בריטניה זוכה לציון נאה בשיראל – 15%.

נשיא איראן חסן  רוחאני מקבל בישראל: 89% (-). הרשות הפלסטינית הפתיעה עם תיעוב לרוחאני:  42% (-). ציונו של מלך סעודיה בישראל הוא 50% (-) ואילו ראש ממשלת הודו זכה בציון של 13% בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות