פרשנים: סילבן שלום יאלץ לפרוש • יחימוביץ: מגל קבע סטנדרט חדש וחשוב

מתגברים הלחצים מתוך תנועת הליכוד על שר הפנים לפרוש • היועץ המשפטי צפוי להכריז על בדיקה בעניינו של שלום בימים הקרובים • אמש נחשפה עדות נוספת נגד השר
אליעזר היון
ז' טבת התשע"ו / 19.12.2015 19:26

מסתבך והולך: היועץ המשפטי לממשלה , עו”ד יהודה ויינשטיין, צפוי להכריז על פתיחת בדיקה משטרתית בעקבות הטענות למעשים חמורים מצידו של השר סילבן שלום.

במערכת המשפטית מעריכים כי התהודה הציבורית עשויה לעודד מתלוננות להעיד במשטרה.

בחדשות 2 העריכו הכתבים הפוליטיים של הערוץ, כי השר שלום יפרוש מן החיים הפוליטיים בשבוע הקרוב.

לדבריהם, על השר מתגברים הלחצים מצד בכירים בתנועת הליכוד להשעות עצמו.

ראש הממשלה עדיין שומר על שתיקה, אך מסרים ברורים מצד גורמים בכירים בליכוד הועברו לסביבתו הקרובה של שלום.

עדות נוספת למעשים חמורים מצד השר שלום נחשפה אתמול (שישי) בתכנית ‘אולפן שישי’, אם כי העדה עדיין לא מסכימה להעיד במשטרה: “שנה ושמונה חודשים מנסים לשכנע אותי להתלונן והשבוע כמעט הסכמתי. נסוגתי כשראיתי את כל העדויות וראיתי שאין על מי להישען, לא על גורמי האכיפה. אנחנו מופקרות”.

עוד הוסיפה העדה כי היא אינה “רוצה לפגוע, לא רוצה שיתפטר, אבל לא מאמינה בניקוי אורוות”.

בתוך כך, ח”כ שלי יחימוביץ’ כתבה בדף הפייסבוק שלה כי השר סילבן שלום צריך להשעות את עצמו עד שענייניו התבררו.

“את סילבן שלום אני מכירה וגם מיודדת עמו המון שנים”, כתבה יחימוביץ’, “למדנו יחד באוניברסיטת בן גוריון. שמרנו על יחסים טובים לאורך כל הדרך. לא פשוט היה לי השבוע להתייחס לפרשה.

“אני מודה שאפילו שקלתי להתחמק ולא להתייחס עד שהעניין יתברר. התחמקות לא היתה קשה במיוחד, ממילא כמעט כל המערכת הפוליטית נאלמה דום ושמרה על זכות השתיקה. אבל, אז באה עדות ועוד עדות, וקיבלתי שיחת טלפון ועוד אחת, והדפוס הלך והתבהר.

“הגיע גם הציוץ של אשתו ג’ודי שאיימה על המתלוננות שהיא אוספת עליהן חומר וש’לכל אחת יש עבר’, הבנתי עד כמה הן חוששות, והחלטתי שדי”.

יחימוביץ’ הזכירה גם את פרשת מגל: “המחוייבות שלי היא לא למי שיש להם כוח דומה לשלי, אלא דווקא ובראש ובראשונה לאלה שפניהן לא ידועות, שיש להן אותיות במקום שמות.

“ינון מגל קבע סטנדרט חדש וחשוב. הוא לא הכפיש את המתלוננות, הוא הודה ופרש. ההתנהלות של מגל היא חלק משינוי מבורך ומדהים שאנחנו נמצאים בעיצומו”.

יחימוביץ’ גם פנתה ליועץ המשפטי וקבעה כי הוא “צריך להיכנס לעבי הקורה ולומר את דברו. והמשטרה לחקור”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות