אריאל לנתניהו: בדוק דחוף שיטות החקירה שהופעלו על ‘עצורי דומא’

שר החקלאות דורש לכנס בדחיפות את ועדת שרים לענייני השב"כ, כדי שתחקור את הטענות: "בישראל היהודית והדמוקרטית אין מקום לעינויים נגד חשודים אשר אינם מוגדרים כ'פצצה מתקתקת' • מצופה שהוועדה תגיש מיד את מסקנותיה לממשלה"
חיים טוויל
ו' טבת התשע"ו / 18.12.2015 11:25

לאור העדויות החמורות שהציגו עורכי הדין של העצורים היהודים בפרשת ההצתה בכפר דומא, והחשש הכבד כי בוצעו במהלך החקירה עינויים, פנה היום (שישי) שר החקלאות אורי אריאל לראש הממשלה ולממלא מקומו השר משה יעלון בדרישה לכנס בדחיפות את ועדת שרים לענייני השב”כ, כדי  שתחקור את הטענות ותציג את המסקנות לממשלה.

במכתבו ציין אריאל כי עורכי הדין של העצורים חשפו בפניו עדויות מצמררות על שיטות החקירה שהופעלו.

מהתיאורים עולה, כי החקירה כללה עינויים של ממש, תוך שימוש באלימות פיזית.

“אין חולק כי שריפת הבית על יושביו בכפר דומא הוא מעשה נפשע אשר מחייב את מערכת אכיפת החוק לאתר את העבריינים ולמצות איתם את הדין”, כותב אריאל, “אולם, במדינת ישראל – היהודית והדמוקרטית – אין מקום לשימוש בעינויים כנגד חשודים אשר אינם מוגדרים כ’פצצה מתקתקת'”.

בהמשך כתב: “לפיכך אני קורא לך, אדוני ראש הממשלה, לכנס בדחיפות את וועדת השרים לענייני השירות הביטחון הכללי, אשר פועלת מכוח סעיף 5 בחוק השב”כ. על הוועדה לבדוק לעומק את שיטות החקירה שננקטו במהלך החקירה, והאם הופעלו כנגד העצורים עינויים כלשהם. אחר כך מצופה כי הוועדה תגיש מיד את מסקנותיה לממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות