השר סילבן שלום החליט: לא מתמודד בבחירות לנשיאות

בשל החלטתו של ראש הממשלה, השר סילבן שלום לא ירוץ בבחירות לנשיאות • נמשכים מאמצי מקורביו של השר לשעבר דוד לוי להכניסו למירוץ • במידה שלוי יחליט להתמודד, הוא עשוי לקבל את תמיכת ראש הממשלה ואת תמיכת יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן
יוני גרין
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 12:27

מסתמן: השר סילבן שלום לא יתמודד לנשיאות מדינת ישראל, זאת לאחר ראש הממשלה בנימין נתניהו קרוב מאוד להחלטה שלא לתמוך במועמדותו. כך מדווח ישראל היום. 

מקורביו של השר שלום אמרו, כי ללא תמיכתו של נתניהו שלום לא יציג את מועמדותו.

במקביל, נמשכים מאמצי מקורביו של השר לשעבר דוד לוי ללחוץ עליו להתמודד לנשיאות, ולקבל את אישור לשכת ראש הממשלה לתמוך בלוי, כמועמד מטעם נתניהו.  במידה שלוי יחליט להתמודד, הוא עשוי לקבל את תמיכת ראש הממשלה ואת תמיכת יו”ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן.

עד כה הודיעו רשמית כי יתמודדו לתפקיד הנשיא חברי הכנסת ראובן ריבלין, מאיר שטרית ובנימין בן־אליעזר, וכן פרופ’ דן שכטמן והשופטת בדימוס דליה דורנר. גם יו”ר הכנסת לשעבר דליה איציק החלה באיסוף חתימות של ח”כים כדי להציג מועמדות, אם כי לא הכריזה רשמית.

מי שיאלץ למצוא לעצמו מועמד חדש, הוא סגן יו”ר הכנסת, ח”כ יוני שטבון מהבית היהודי,  שהודיע כבר אתמול על תמיכתו בשר סילבן שלום לנשיאות.

שטבון אמר:  “ברור לי כי דווקא בעת הזאת, כאשר הפערים בין הפריפריה למרכז הולכים ומתרחבים, ישראל צריכה נשיא שיידע לחבר בין חלקי העם ברוח מסורת ישראל. משהוסרו הטענות המשפטיות נגדו, דווקא השר שלום בסגנונו המיוחד, הוא שיוכל לשאת את בשורת החיבור והרוח היהודית לה העם משווע”. שטבון הדגיש כי “בטוחני,  שיביא כבוד רב למוסד הנשיאות, כפי שעשה בעשרות שנותיו בציבוריות הישראלית. לפיכך”, הכריז שטבון, כי “במידה והשר שלום יכריז על מועמדותו, אתמוך בה ואפעל לבחירתו בקרב חברי הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות