אחרי התקיפה • הרב קסלר: “אוי לנו שגברה השנאה בתוכינו עד כדי כך”

יממה לאחר שיחזקאל אריאל מ'בני תורה' הותקף בידי אברך במודיעין עלית, פרסם רב העיר, הגר”מ קסלר, מכתב חריף: "לא להרים יד ולא לבייש ולהכלים האחד את השני ברבים"
שמואל הכהן
כ"א אייר התשע"ד / 21.05.2014 10:09

יממה לאחר שיחזקאל אריאל, עוזרו של נציג סיעת בני תורה במועצת העיר מודיעין עילית הותקף בידי אברך תושב העיר, בעת שיצא מתפילת שחרית בבית הכנסת ‘בית תפילה’ במודיעין עילית, פרסם רב העיר, הגר”מ קסלר, מכתב חריף בכל בתי הכנסת ולוחות המודעות בעיר החרדית.

 • עוזרו של נציג בני תורה במודיעין עלית הותקף; החשוד נעצר

במכתב קורא הרב להפסיק המריבה והשנאה בין הפלגים בציבור הליטאי:

“לא אוכל לעצור מלהביע את אשר על ליבי ובלב כל אדם אשר רגש אנושי בלבו, ובפרט אנו האמונים על קיום מצות תורתינו הק’ אשר הזהירה שלא להרים יד על חבירו, וקראוהו ”רשע”, ועל אחת כמה וכמה הכאה שיש בה חבלה חמורה.

אוי לנו שגברה השנאה בתוכינו עד כדי כך ובלי ספק שמחובתנו לפעול בכל תוקף שלא להגדיל המריבה, וכבר כ’ הרמ”א דיש חרם הקדמונים באדם המכה לחבירו וכו’ יעוי”ש ובסמ”ע ס”ק ד’. ובואו נקבל ע”ע שבכל מצב “לא להרים יד ולא לבייש ולהכלים האחד את השני ברבים”, וכל הרואה את חברו עושה כן חובתו למנועו מכך.

ונשא תפילה להיושב במרומים שיחוס וירחם עלינו במהרה לגואלנו גאולה שלמה אמן”.

התקיפה התרחשה אתמול בשעה 9:00 בבוקר בבית הכנסת הממוקם ברחוב נתיבות המשפט. לטענת אריאל, רפאל יהודה כהן פגש אותו ביציאה מבית הכנסת, דחף אותו, הכה אותו, תלש את זקנו ונשך אותו. אריאל הגיש תלונה במשטרה, ולקראת חצות, לאחר מצוד משטרתי, נלכד התוקף.

אלא שבמהלך היום התברר כי שני הצדדים מאשימים האחד את רעהו בתקיפה. אמש – שעות לפני מעצרו של כהן – הגיש עורך דינו משה מורגנשטרן תלונה במשטרה, בטענה שאריאל הוא זה שתקף את כהן וכי הוא מצידו רק התגונן.

שני הצדדים, אגב, מציגים תמונות המתעדות שריטות ונשיכות.

מכתב הרב קסלר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בורא עצי בשמים
    23/05/2014 12:30
    אברה
  1. אחרי שנים של שנאה יוקדת מהליטווקס למרן ולספרדים נזכרתם שזה אסור?