היום במליאת הכנסת: חוק הגיוס המתוקן יובא לאישור סופי

חוק הגיוס המתוקן צפוי לעבור היום במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית • למרות שח"כ יואב קיש מהליכוד הצהיר כי לא יתמוך החוק, צפוי רוב בשל הימנעות הח"כים הערבים • הבוקר הפגינו סטודנטים מול ביתו
נחמן גור
י"א כסלו התשע"ו / 23.11.2015 10:37

אם לא תהיה הפתעה של הרגע האחרון, חוק הגיוס המתוקן צפוי לעבור היום (שני) בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

החוק המתוקן, שקיבל את ברכת מועצות גדולי התורה, מאריך בשש שנים את ‘תקופת ההסתגלות’ של בני הישיבות ומעניק לשר הביטחון סמכות בלעדית להפעיל את חוק שירות ביטחון חובה.

למרות שח”כ יואב קיש מהליכוד הכריז בסוף השבוע האחרון כי לא יצביע בעד החוק המתוקן, החוק צפוי לעבור ברוב קולות בשל הימנעות חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. 

בתוך כך, עשרות סטודנטים הפגינו הבוקר מול ביתו של קיש ברמת גן, בקריאה שיתנגד לחוק הגיוס. קיש היה ממובילי המאבק למען השוויון בנטל בקדנציה הקודמת.

אתמול קיימו אנשי ‘הפלג הירושלמי’, המתנגדים לחוק, הפגנות מול ביתם של שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך ח”כ מאיר פרוש.

לקראת אישור החוק נפגשו אמש חברי הכנסת של דגל התורה, משה גפני ואורי מקלב, יחד עם מזכ”ל התנועה יעקב אשר, עם הגראי”ל שטיינמן להתייעצות. ראש הישיבה חיזק בשיחה את ידי הח”כים, העומדים  “על משמר התורה”. 

יחד עם זאת, במסגרת הדיון בו אישרה ביום חמישי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת את התיקון לחוק הגיוס, היא גם דחתה את ההסתייגות לחוק העוסקת בטיפול בהסתה החמורה המתנהלת ברחוב החרדי כנגד חיילים חרדים המתגייסים לצה”ל.

בהסתייגות  נקבע כי הממשלה תקים צוות בין-משרדי שיפעל לגיבוש תוכנית להתמודדות עם ההסתה נגד חיילים חרדים.

אולם ההסתייגות, שאינה פוגעת בשום צורה בדרישות של המפלגות החרדיות ולא מוסיפה עלות תקציבית, נדחתה על ידי כל חברי הקואליציה.

לדברי יעקב וידר, יו”ר המטה החרדי בליכוד, חברי הכנסת מהסיעות החרדיות הם שהתנגדו לדרישה, שהוצגה על ידי הליכוד, להכניס כסעיף בחוק הגיוס המתוקן את המאבק בהסתה כנגד החיילים החרדים.

רק  יו”ר ועדת החינוך יעקב מרגי, אמר אמש כי יתמוך בהכנסת הסעיף. לדבריו, “אין לי בעיה שיקראו אותי לסדר או שאיזה מתלהם כאן או במקום אחר יכתוב עלי איזה הגיג. פשוט הגיע הזמן. אני אתמוך בסעיף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות