רבה של אלעד נגד מרגי: “פרוש דואג לספרדים, הרינונים נגדו חוסר ידיעה”

אחרי שח"כ יעקב מרגי הטיח בוועדת החינוך בראש העיר אלעד כי הוא "ערל לב" ומוביל יחד עם מנהלי מוסדות אפליה נגד בנות ספרדיות - יוצא רבה הספרדי של העיר, יחד עם רבני שכונות, להגנתו של ישראל פרוש: "עוזר ככל יכולתו לכלל המוסדות של הציבור הספרדי בעיר"
יוני גרין
ט"ו חשון התשע"ו / 28.10.2015 19:56

לאחר המתקפה חסרת התקדים מצד ח”כ יעקב מרגי, יו”ר ועדת החינוך של הכנסת,  כנגד ראש עיריית אלעד – מציג הערב (רביעי) ישראל פרוש מכתבי תמיכה מרב העיר הספרדי, הגאון רבי מרדכי מלכה, ומרבני השכונות בעיר.

במהלך דיון בוועדת הכנסת השבוע, תקף מרגי את ראש העיר אלעד ואת מנהלי הסמינרים, וטען כי הם שמובילים יחד את האפליה כנגד התלמידות הספרדיות.

“אני אומר לך, ואני אדם שקול וזהיר”, אמר מרגי בדיון, “אין לי אלא להסיק מסקנה אחת: ראש עיריית אלעד כשל, מוביל ביחד עם מנהלי המוסדות את האפליה הפושעת בבנות האלו. הייתי אומר לך מה אני מצפה שיקרה כדי שבן אדם כזה יגלה קצת רגישות לחברה. 

“אין שם לא חמלה ולא רגישות, יש שם אטימות, וסליחה שאת הכתובת שחוטפת ממני. אין שם חמלה, אין שם רגש, יש שם ערלת לב של האיש שעומד בראש המערכת”.

בתגובה כותב רב העיר – תוך שהוא עוקף את פרשת האפליה של ארבע התלמידות שמתייצבות לבדן בכיתה שבסמינר ‘דרכי חנה-זלזניק’, בעוד יתר התלמידות לומדות בבתים פרטיים – על היחס של ראש העיר כלפי המוסדות:

“הנה שמעתי שיש רינונים על ראש העיר ר’ ישראל פרוש הי”ו אשר מפלה את הציבור הספרדי בעיר לרעה. ולכן הריני בזאת ולהבהיר כרב העיר הספרדי”, כותב הגר”מ מלכה על ראש העיר, כי “אני יודע בוודאות שהוא עוזר ככל יכולתו לכלל המוסדות של הציבור הספרדי בעיר כמו ליתר שאר הציבורים, הוא מטה אוזן קשבת לכל הבקשות והצרכים הנדרשים למוסדות, ואף פעל רבות כדי לפתוח מסגרת תיכון איכותית ומיוחדת לבני האברכים הספרדים”.

בהתייחס לדברים שהוטחו בראש העיר – כותב הרב מלכה: “לדעתי, הדברים שנאמרו בטוחני כי הנם שגגה וחוסר ידיעה על המצב האמיתי השורר בעירנו”.

הרב יוצא בקריאה “לחזק את האחדות ושיתוף הפעולה השורר בין כל הציבורים בעיר”.

מכתב, פרוש, אלעד

גם רבני הקהילות יצאו בכרוז משלהם – בו הם כותבים:

“בימים האחרונים מופצים דברי לשון הרע והתבטאויות קשות אודות ראש העיר אלעד הרב ישראל פרוש הי”ו.

“הדברים נאמרו בטענה כביכול ראש העיר משתף פעולה ומעודד אפליית בנות עדות המזרח.

“דווקא בימים אלה, חשוב לנו לומר ולפרסם כי ברוך  ה’ זכינו לראש עיר קשוב ואחראי, אשר שם לנגד עיניו תמיד את הדאגה לתלמידי העיר, מכל העדות.

“במאמצים רבים הצליח להוביל בנייה רבה של מוסדות קבע מרווחים ונוחים, וסייע ביד הנהלות המוסדות רבות לפתיחת שנת הלימודים בצורה תקינה ומועילה לתלמידים”.

הרבנים מעידים כי “את פעולותיו הוא עושה ביושר ובמתן מענה לכל המגזרים והעדות בעיר, ללא ח”ו אפליה או הדרה של מי מהם.

“אשר על כן באנו לחזק את ידיו לבלתי יירתע מהמלעיזים וימשיך בפעולותיו למען הרבות כבוד שמים ולמען חינוך ילדי ישראל. ויזכה ויראה ברכה מרובה בעמלו אמן”.

מכתב, פרוש, אלעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תראו מי מדבר בשבחיו של פרוש
    29/10/2015 05:21
    יהודה
  1. לקרוא ולצחוק על הגנתו של הרב מלכה על ראש העיר פרוש.
    הרב מלכה מתחנף לפרוש שאין כמוהו כי פרוש נותן לו כל מה שרוצה בהקצאות בחטף, בתמורה להעברתו למאור ישראל במקום אולפנת נחלה באבן גבירול פרוש מפצה את הרב מלכה בהתנהלות לקויה בקבלת דברים, לא לשכוח שבנו של הרב מלכה הוא עובד עירייה כמזכירו של צוריאל קיריספל סגן ראש עיר בשכר שמסייע המון לרב מלכה. ועוד.
    פרוש עושה הרבה אפליות בין ספרדים לאשכנזים מרגי לא טעה בדבריו.
    הרב מלכה כשראש עיר לא נותן לו מה שרוצה הרב מלכה עושה הכל שאותו ראש עיר לא ישאר כראש עיר.