נתניהו תקף בגרמניה: “אבו מאזן הצטרף לטרוריסטים. לא מגנה טרור”

ראש הממשלה קיים מסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה, בה שב והבהיר כי המופתי היה אחד האנשים 'שדחקו להשמדת יהודי אירופה' • על גל הטרור: "המחבלים מאוד ברורים במה שהם מחפשים. הם אומרים שהם הורגים ישראלים, כי הם רוצים להרוג יהודים"
אליעזר היון
ט' חשון התשע"ו / 21.10.2015 21:36

ראש הממשלה קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בגרמניה עם הקנצלרית מרקל והתייחס שוב לסערת נאום ה’מופתי’: “היטלר אחראי, אבל לא צריך להכחיש עדות חשובה על חאג’ אמין אל-חוסייני, שאמר לנאצים למנוע את בריחת היהודים מאירופה”, אמר נתניהו.

“אל-חוסייני תמך ב’פתרון הסופי’, המשיך נתניהו, “יש עדות רבה לעניין הזה גם במשפטי נירנברג וגם במשפט אייכמן. סגנו של אייכמן פירט ואמר כי אל-חוסייני דחק בהיטלר ובהנהגה הנאצית להמשיך ב’פתרון הסופי'”.

נתניהו ציטט מתוך המשפט: “במשפט אייכמן הדברים האלה מפורטים ואני מצטט: ‘המופתי הוא אחד האנשים שדחקו להשמדה והוא ייעץ לאייכמן ולהיטלר ביישום הפתרון . אני חושב שהשאלה האמיתית לא צריכה להיות מופנית אליי, אלא לאבו מאזן. מדוע הוא והרשות הפלסטינית מהללים באופן רשמי את המופתי של ירושלים וקוראים לו ‘אבי האומה הפלסטינית’? הוא פושע מלחמה”.

ביחס לגל הטרור הפוקד את ישראל אמר נתניהו: “הגעתי לברלין בזמן קשה. המחבלים מאוד ברורים במה שהם מחפשים. הם אומרים שהם הורגים ישראלים, לא כי הם מתוסכלים מחוסר ההתקדמות בתהליך השלום, אלא כי הם רוצים להרוג יהודים ולהשמיד את מדינת ישראל.

“הלוואי שלא היה זה כך. ישראל רוצה שלום. אני רוצה שלום”. לדברי נתניהו, “לא רק שהפלסטינים לא רוצים שלום, הם לא מגנים טרור. אבו מאזן הצטרף לטרוריסטים”.

דבריו של נתניהו אמש בקונגרס הציוני, כי המופתי ‘דחף’ את היטלר לרצוח את יהודי אירופה עוררו סערה ברחבי העולם ובישראל, והקימו עליו ביקורת רבה.

היום הבהירה הקנצלרית מרקל כי ארצה היא האחראית הבלעדית לפשעי הנאצים ולהשמדת העם היהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המופתי
    21/10/2015 23:23
    מ רוזנברג
  1. כל זה קדם כבר הגאון ר’ חיים מיכאל דוב ווייסמאנדל זצ”ל בספרו מין המצר פרק א’ שכתב שם עודות הקשר בין שתי רשעי עולם ע”ש ,זה נ”ל קרוב לשישים שנה שהגאון הנ”ל כתב הספר הזה. חבל שאין קוראים בספר הקודש הזה.