נציגי ‘דגל’ נסעו עד רכסים כדי לדבר פוליטיקה. ומי היחיד שלא בא?

ראשי רשויות, סגני ראשי ערים וחברי מועצות של דגל התורה מכל הארץ, הגיעו אל סוכתו של ראש העיר רכסים • ומדוע יעקב אשר ואליעזר סורוצקין התפלפלו כמה ענני כבוד ליוו את בני ישראל במדבר
י"ח תשרי התשע"ו / 01.10.2015 19:07

עשרות  נציגי תנועת דגל התורה ברחבי הארץ – בהם ראשי רשויות, סגני ראשי ערים וחברי מועצות – התכנסו אמש (רביעי) למפגש החג השנתי עם ראשי התנועה, יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח”כ אורי מקלב ומזכ”ל התנועה יעקב אשר.

את המפגש אירח בסוכתו ראש המועצה המקומית רכסים, יצחק רייך. היחיד שלא הגיע להשתתף הוא ראש העיר מודיעין עלית, יעקב גוטרמן, שיחסיו עם ראשי דגל התורה רעועים, לשון המעטה.

כל אחד מהנוכחים ניסה לתבל את דברי התורה שנשא על חג הסוכות בפיקנטריה מהחיים הפוליטיים.

ח”כ אורי מקלב, למשל, דיבר על ענני הכבוד – שזכר להם חוגגים את חג הסוכות. “הרי היו עוד ניסים במדבר, מן, מלחמות וכו’? אז מה מיוחד בענני הכבוד?  שגם דברים קטנים שהם יותר מובנים אנחנו צריכים לציין ולזכור”, שאל והסביר הח”כ.

“העובדה שאנו מתכנסים בחג הסוכות אחרי תקופה ממושכת של עשייה למען הציבור, ששיאה בביטול הגזירות שהטילה הממשלה הקודמת אינה מובנת מאליה.

“השנה הייתה אמורה להיות שנת גזירה שהטילה הממשלה, אך בשנה החולפת היו בחירות והתחלפה הממשלה, וברוך ה’ – לא רק שעצרנו את הגזירות והחזרנו את המצב לקדמותו, אלא שאנחנו במימוש ההסכם הקואליציוני שבכל אחד מסעיפיו ישנה בשורה.

“אף צעד לא היה מובן מאליו וראינו את הסייעתא דשמיא בכל שלב ושלב בשנה האחרונה”, הוסיף.

אליעזר סורוצקין, מועמד מס’ 8 ברשימת יהדות התורה, שלא הצליח להיכנס לכנסת, הזכיר את ענני הכבוד. “הייחודיות של ענני הכבוד היא שהם עטפו את עם ישראל מכל הצדדים, העניקו לו מסגרת.

“כשאנחנו בתוך הממשלה”, הסביר, “אנחנו כבר בתוך הענן, בתוך המסגרת. זה כבר שלב אחד שהוא טוב, והשלב השני הוא יישום התיקונים לקלקולים שהממשלה הקודמת הותירה לנו”.

בשלב הזה הוא הסביר שלא היו רק 4 ענני כבוד בכל צד – אלא 7, גם למעלה ולמטה ומלפנים. תכף אחרי החג גם הענן השביעי שלנו – יעקב אשר יהיה חבר כנסת”, אמר.

בשלב הזה, יעקב אשר חייך ואמר שהוא מכיר ווארט לפיו היו 8 עננים…

בתקופת הבחירות אמרו שתפקיד הח”כ נכפה עליו, הר כגיגית, בהוראת הגראי”ל שטינמן. ובכל זאת, הוא היה רוצה להיתלות ב-8 עננים. כך לפחות היה נשמע שם, ברכסים.

“עברה שנה ומי האמין שזה מה שיקרה”, הוסיף ואמר. “מאה אלף בני אדם בראשות גדולי ישראל שליט”א התאספו ברחובה של עיר, תוצאות הבחירות שינו את המפה הפוליטית והוקמה ממשלה שחתמה עמנו על הסכם קואליציוני שמביא להגדלת תקציב הישיבות והאברכים, תיקון חוק הגיוס והישגים ברבדים נוספים. אולי ציפינו ליותר, אבל כשאנחנו חלק מהממשלה – המאבקים הבאים יהיו קלים יותר”.

ח”כ משה גפני דיבר על העיר רכסים כמי שהוציאה כמה מהנציגים הבולטים של דגל התורה. הנציגים המקומיים, כמובן, אבל לא רק. “גם שמוליק גרינברג מבית שמש וישראל קלרמן מיירושלים הם ילידי רכסים”, הזכיר.

 גפני גם התייחס למחלוקות עם אגודת ישראל וטען כי מפלגת דגל התורה “נותרה חסינה”, כלשונו, ורק הולכת וגדלה. “פעמים רבים ניסו גורמים שונים לפגוע בהתפתחות של תנועת דגל התורה – אך נוכחותם של למעלה ממאה נציגים מכל הארץ בסוכתו של הרב רייך מעידה כאלף עדים כי אותן מזימות לא צלחו”, אמר גפני.

מזכ”ל דגל התורה, יעקב אשר, אמר כי תפקידה של תנועת דגל התורה ונציגיה לשמר את מעמד התורה ובני התורה ולדאוג לרוחניות, כאשר מדובר בהובלת המאבקים על קדושת השבת, בפתיחת מוסדות לילדי קירוב וכדומה.

“בכל השיחות שלנו עם מרן ראש הישיבה שליט”א מדובר אך ורק בנושאים רוחניים”, אמר. הוא הדגיש שנציגי דגל התורה צריכים לפעול בשיתוף פעולה ובאחדות.

 קודם למפגש של תנועת דגל התורה, אירח ראש המועצה בסוכתו את רבני רכסים, יחד עם הפוליטיקאים ומפקד משטרת זבולון נצ”מ אילן סרדל וסגל הפיקוח הבכיר של המרחב ותחנת רכסים, מנכ”ל תאגיד המים ‘פלגי מים’ יצחק הרשקוביץ, ראשי החברות הכלכליות הפועלות באזור, החברה למתנסים, שיקום שכונות, משרד הפנים, צמרת אגד הארצית והמחוזית, בהם מנהל התנועה הארצי אמיר קינן, מנהל תנועה צפון יקי כהן, וסגנו עמי דרעי.

עוד השתתפו מנכ”ל יתד נאמן זליג אורלנסקי ומנכ”ל רשת הגנים, ישראל גולומב.

לאחר תפילת מנחה הסבו המשתתפים סביב שולחנות ערוכים, כאשר במתחם מיוחד שהוקצה לכך אף הוצבו מתקני מתנפחים לרווחתם של ילדי הנציגים.

בתום הכינוס נותרו רבים מנציגי דגל התורה ברכסים, כדי להשתתף בשמחת בית השואבה המרכזית שנערכה בשעה מאוחרת יותר במתחם מוסדות החינוך בגבעה ג’ ברכסים.

בשמחה השתתפו אלפים מתושבי רכסים והצפון, מכל הקהילות והחוגים, בראשות רבני היישוב ורבני הקהילות, כאשר בעל המנגן מוטי שטיינמץ מנעים בקולו בליווי תזמורתו של רובי בנט. 

צילום: יצחק שכטר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות