שואב האבק הגדול בעולם שיהפוך את האוויר סביבכם לצלול • צפו

חברה הולנדית הצליחה בשלוש השנים האחרונות לייצר שואב אבק בצורת מגדל המתנשא לגובה 7 מטרים, המסוגל לנקות 30 אלף מטרים מעוקבים של אוויר מזוהם באזורים ציבוריים • מהערפיח המסונן מייצרים תכשיטים יפהפיים לגבר ולאשה • צפו בסרטון ההדגמה
אליעזר היון
ט"ז תשרי התשע"ו / 29.09.2015 00:01

“על הכל צריך לשלם, מלבד על האוויר שאנו נושמים, וגם זה יעלה לנו בסוף”, את המשפט הזה, בווריאנטים שונים, נוהגים אנשים להפטיר כשהם מדברים על יוקר המחיה. רק שמסתבר שהם לא לגמרי טועים.

חברה הולנדית החליטה להילחם בזיהום האוויר הקשה, המצוי באזורים אורבניים ברחבי העולם, באמצעות מטהר אוויר ענק שיוקם באזורים ציבוריים.

איך זה עובד?

החברה האירופאית Nano Solutions הצליחה בשלוש השנים האחרונות לייצר שואב אבק ענק, הנראה כמגדל, המסוגל לנקות 30 אלף מטרים מעוקבים של אוויר מזוהם בשעה.

המגדל החדשני, המתנשא לגובה של 7 מטרים, כמעט ולא צורך חשמל ומים, ומה שמפתיע במיוחד, הוא השימוש שייעשה בחלקיקי הערפיח המסוננים על ידי המגדל: תכשיטים בצורת חפתים לגבר וטבעות לאשה.

מנהלי התכנית מספרים כי בכל יום ניתן יהיה ליצור 3500 קוביות של ערפיח, אתם ניתן לייצר תכשיטים, שיהוו גם פרסומת למיזם.

עד כה הצליחו מובילי המיזם לגייס ב’תרומות המונים’ כ-110 אלף אירו לטובת הפרוייט. בהמשך מבטיחים היזמים, כך על פי הילה חימוביץ ב-geektime, להסיע את המגדל ברחבי העולם, מעיר לעיר, בכדי לאפשר לאזרחים המתגוררים בהן להרגיש את ההבדל בנשימת אוויר ערים צלול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות