הרבנים הראשיים מדריכים: כך לבצע את מנהג הכפרות

הרבנים הראשיים פרסמו מכתב חריף כנגד קיום מצוות ה'כפרות' ללא פיקוח וטרינרי: "מי שמקיים מצוה זו בעבירה של צער בעלי חיים, אנו חוששים שאין הוא מקיים כלל את המנהג, ועובר על צער בעלי חיים דאורייתא"
אליעזר היון
ג' תשרי התשע"ו / 16.09.2015 15:10

הרבנים הראשיים לישראל, הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, פרסמו היום מכתב חריף כנגד מנהג ‘הכפרות’ המתבצע ללא פיקוח הלכתי ווטרינרי.

במכתב נאמר כי מי שמקיים מצווה זו תוך צער בעלי חיים, “אנו חוששים שלא רק שלא מקיים את המנהג, אלא אף עובר על צער בעלי חיים דאורייתא”.

תחילה התייחסו הרבנים לכללי המנהג והשחיטה לאחריה: “באנו להעיר ולעורר על שני נושאים עיקריים בזמן קיום מצות הכפרות.

“בנושא השחיטה: השחיטה צריכה להיעשות כדת וכדין על ידי שוחט מומחה וירא שמים. כמו כן, יש להקפיד על המקומות בהם השחיטה תתבצע. אין לבצע שחיטת בעלי חיים במקומות בהם נערך טקס הכפרות, אלא רק במקומות בהם יש פיקוח, או להעבירם למשחטות שנמצאות תחת פיקוח הלכתי ווטרינרי”.

באשר לשחיטה כותבים הרבנים: “יש לעקוב על כך כי העופות נמצאים תחת פיקוח של השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, שהרי לעתים מזומנות מעבירים למקומות בהם נערך טקס הכפרות, עופות ממקורות שאין פיקוח עליהם ויש בכך חשש סכנה, וחמירא סכנתא מאיסורא”.

בהמשך כותבים הרבנים כי חל איסור דאורייתא על צער העוף: “חובה להקפיד על תנאים ראויים להחזקת העופות. לא לעבור על צער בעלי חיים, יש לספק לעופות את המרחב הראוי, מקום מוצל, וחובה לדאוג להם למזון ולשתייה, כדי שלא יצא ח”ו שכרנו בהפסדנו.

“מי שמקיים מצוה זו בעבירה של צער בעלי חיים, אנו חוששים שאין הוא מקיים כלל את המנהג, אלא עובר על צער בעלי חיים דאורייתא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות