אקוניס הובך על ידי נתניהו: “מחזיר הסמכויות והאחריות”

הרקע להתפטרות: החלטת נתניהו לפעול לבטל התיקון שהצליח להכניס אייכלר בחוק רשות השידור • אקוניס: "בשל חוסר הגיבוי, מחזיר לך את הסמכויות " • לשכת ראש הממשלה: "אינו צריך לדבוק בעמדות שגויות רק מפני שהובעו על ידי מקורביו"
אליעזר היון
כ"ב אלול התשע"ה / 05.09.2015 21:05

נמאס לובמכתב חריף הודיע אמש (שישי)  השר אופיר אקוניס לראש הממשלה על התפטרותו מתפקיד השר האחראי על רשות השידור והרשות השנייה.

הסיבה להתפטרותו של אקוניס, הנחשב כאחד האנשים הקרובים לראש הממשלה, נובעת מהחלטתו של נתניהו לפעול לבטל את התיקון שהצליח להכניס ח”כ ישראל אייכלר בחקיקת חוק רשות השידור, שאינו מאפשר לשדרנים להביא את עמדתם האישית בשידור – תיקון שזכה בפי העיתונאים לכינוי “סעיף סתימת הפיות”.

אקוניס הגן על התיקון בחוק בכלי התקשורת, והובך כאשר ראש הממשלה הודיע, מבלי לעדכנו, כי התיקון יבוטל.

במכתב כותב אקוניס: “בשום שלב לא הייתה כוונת הסעיף לאסור הבעת דעה בתכניות. כל מטרתו הייתה לחדד את כללי האתיקה בשידורי החדשות. אין ולא הייתה במטרת חוק השידור הציבורי הישראלי לסגור פיות. ההיפך הוא הנכון: מטרתו היא לפתוח פיות”.

עוד כתב אקוניס: “עם סיום חקיקת התיקונים המבטיחים את הקמת הגוף החדש ומימוש הבטחתו לביטול אגרת הטלוויזיה, ובחוסר הגיבוי המתבקש, אני מחזיר לך את הסמכויות והאחריות שהטלת עליי בענייני רשות השידור והרשות השנייה, ומאחל לך הצלחה בהמשך העיסוק בעניינים אלה בתפקידך כשר התקשורת”.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: “כל מקורבי נתניהו בליכוד מונו לתפקידים בכירים בממשלה ובקואליציה. ראש הממשלה אינו צריך לדבוק בעמדות שגויות רק מפני שהובעו על ידי מקורביו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות