הרבנים הראשיים: “למנות למנהל בתי הדין רק בעל כושר לדיינות”

הרבנים הראשיים לישראל מבהירים בתשובה לעתירה שהוגשה לבג"ץהמבקשת לאפשר מינוי אישה לתפקיד מנהל בתי-הדין הרבניים- כי הם מתנגדים למינוי כזה • "רק מי שבא מתוך מערכת זו ואת הפן ההלכתי שבמרחבו ניתן לפעול יכול לנהל מערך זה כראוי"
אריה ריבקינד
ט"ז אלול התשע"ה / 31.08.2015 16:22

הרבנים הראשיים לישראל מבהירים בתשובה לבג”ץ את עמדתם בעניין העתירה המבקשת לאפשר מינוי אישה לתפקיד מנהל בתי-הדין הרבניים.

“עמדתנו חד משמעית שיש למנות לתפקיד רק מי שמשמש כדיין או בעל כושר לדיינות”, כותבים הרבנים הראשיים בעמדה שניסחו.

הרבנים הראשיים מציינים כי גם לתפקיד מנהל בתי המשפט תמיד התמנה עד היום רק אדם ששימש כשופט, למרות שהחוק איננו מחייב זאת.

הרבנים כותבים עוד: “אנו חושבים שרק מי שבא מתוך מערכת זו ומכיר את נבכיה וכמובן את הפן ההלכתי שבמרחבו ניתן לפעול, יכול לנהל מערך זה כראוי”.

הם גם מזכירים את העובדה שמנהל בתי הדין חייב לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם נשיא בית הדין הרבני הגדול. “מנהל בתי הדין אמור לשמש כידו הארוכה וזרועו המבצעת של נשיא בית הדין הרבני הגדול, שהוא המנחה והעומד בראש מערכת זו, ועל כן חייב להיות שיתוף פעולה מלא בין נשיא בית הדין הגדול לבין מנהל בתי הדין הרבניים”.

הרבנים הראשיים מזכירם כי תנאי זה נקבע על ידי המחוקק, וכי כל שינוי שיערך עלול לשבש את תפקוד בית הדין.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שח
    31/08/2015 21:05
    יבואן
  1. שאלה לי אליכם כבוד הרבנים הגאונים מה שונה מנהל בתי דין למנהל מחלקת שחיטת חו”ל ששם מיניתם אמנם זמנית (אבל נראה שהזמנית ימשך הרבה זמן ) אדם שאין לו שום מושג ממה שנקרא שחיטה כשרות ובודאי בחו”ל חוץ ממה שהוא שפוט של היועץ המשפטי לרבנות אין לו הבנה מינימלית בציוות לשחיטה בחו”ל והתקופה שעברנו בחודשיים האחרונים בצוותות יוכיחו בכמה טיפשות ואטימות ניהלו ראשי המחלקה ברבנות את הצוותות בחו”ל . הדברים יגיעו לבג”ץ עם נתונים מהשטח ואולי ישכילו להבין ראשי הרבנות כמה דרדרו את המערכת לשפל המדרגה ולבזיונות הן בארץ והן בחו”ל (וד”ל) …. מצער שכך הן פני הרבנות הראשית .חשבון נפש ראוי בשעה זו גם לנושא זה

  2. לרבנים הראשיים יש כושר לדיינות ?
    02/09/2015 01:50
    הרב אבי זרקי
  3. תראו איזה ליצנים יושבים ברבנות הראשית. ממש בבחינת “שפוט השופטים”. הרי נאמר כבר: “גם אויל מחריש לחכם יחשב” וסייג לחכמה שתיקה. אלא מה הם חייבים לדברר את עצמם לדעת. חוץ מזה שלימדו את דודי איך מצטלמים יפה ואת הרב יצחק יוסף לא לימדו, הם צריכים להבין ששתיקה יפה לחכמים, ק”ו לאלה שלא כל כך.
    בושה של רבנות.

  4. אפליה מכוערת
    06/09/2015 16:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. לא סתם נאמר: “אהב את המלאכה ושנא את הרבנות”…..זלזול מחפיר בנשים שלטון של גברים שמשניאים את הדת גם על קהל שומרי המצוות, פגיעה חמורה בזכויות הנשים והדרת נשים מהחלטות גורליות עבורן. שלפחות לא יתממו לטעון שעושים דין צדק….בושה וחרפה