ח”כ אביגדור ליברמן: אהוד ברק חשף סודות מדינה. פטפטן לא אמין

שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן תוקף את דבריו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק על התקיפה שלא הייתה באיראן ואמר: "זה מעורר שאלות אצל מדינות אחרות כמה ישראלים יכולים להיות שותפי סוד וכמה אפשר לחלוק איתם מידע" • "העובדה היא שגם ברק שהבין מהי החומרה של המעשה וניסה לעצור את הפרסום הצנזור הצבאי, אך הוא לא הצליח"
יוני גרין
ח' אלול התשע"ה / 23.08.2015 09:03

סערת הקלטות ברק והתקיפה שלא הייתה באיראן: יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) בגלי צה”ל להקלטה ששודרה בסוף השבוע בערוץ 2 בה טען שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, כי הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשו לתקוף את מתקני הגרעין האיראנים בשנת 2010.

לדברי ליברמן, “יותר משהופתעתי על הפרסום, דיונים שהיו אמורים להיות סוד כמוס נידונים בתקשורת, ברק משדר שהוא פטפטן רציני ולא אמין, וזו אולי בין היתר אחת הסיבות למה איראן מחובקת על ידי הקהילה הבינלאומית ולמה אנחנו נדחקנו לפינה. זה מעורר שאלות אצל מדינות אחרות כמה ישראלים יכולים להיות שותפי סוד וכמה אפשר לחלוק איתם מידע”.

ליברמן הוסיף כי הציבור לא צריך להכיר את התכנים האלה: “בטח שהציבור לא צריך לדעת, בטח שלא חמש שנים אחרי. אלה דברים שלרוב לא יוצאים החוצה, גם לא אחרי 40. החשיפה בעצם מעלה שאלה – עד כמה הישראלים יכולים להיות שותפי סוד וניתן לחלוק איתם מידע? זה מעיד עלינו משהו.

“העובדה היא שגם ברק שהבין מהי החומרה של המעשה וניסה לעצור את הפרסום הצנזור הצבאי, אך הוא לא הצליח. כנראה שגם האנשים הכי מנוסים עושים טעויות”.

בהקלטות מתוך ספר חדש על חייו, גילה ברק כי תכניות התקיפה באיראן נהגו ואושרו על ידו ועל ידי ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו בין השנים 2009 ו-2010.

לפי ברק, התקיפה לא בוצעה בשנת 2010 משום שהרמטכ”ל גבי אשכנזי טען כי צה”ל לא מוכן, ובשנת 2011 בגלל שהשרים משה יעלון ויובל שטייניץ חיבלו במודע בתכנית לתקיפה באיראן.

ברק סיפר כי כאשר הוצגה התכנית בפני פורום השמינייה, שמונת השרים הבכירים, “היו אלו דווקא השרים הניציים ביותר, יעלון ושטייניץ שפשוט נמסו”.

לדבריו מהרגע שנעשה ברור כי יעלון ושטייניץ לא לגמרי תומכים בתכנית התקיפה, איבדו נתניהו וברק את הרוב בפורום השמינייה, מה שהכריח אותם לגנוז את היוזמה.

שטייניץ ויעלון עצמם סירבו להתייחס לתוכן דיונים ממודרים מסוג זה שהתקיימו בשעתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות