דרעי קפץ על העגלה של ללום: “לפעול לפי המתווה בכל הארץ”

עוד מחותן: יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי מברך על פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים בנוגע לסמינרים בעיר אלעד • דרעי: שמח שבית המשפט מיישם הלכה למעשה את המודל עליו דיברתי ואותו הצעתי בימים האחרונים
יוני גרין
ד' אלול התשע"ה / 19.08.2015 19:23

יו”ר ש”ס ושר הכלכלה אריה דרעי מברך על פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים בנוגע לסמינרים בעיר אלעד – פסק שהושג בעקבות העתירה שהגישה עמותת ‘נוער כהלכה’ נגד עיריית אלעד, הסמינרים ‘דרכי חנה-זלזניק’ ו’לדעת חכמה’ ומשרד החינוך.

החלטת בית המשפט קובעת כי לפי המתווה החדש, התחייבו ראש העיר והסמינרים הפועלים בעיר ליישם ‘רישום אזורי’ בשני התיכונים בשנת תשע”ז.

השר דרעי אומר כי הוא שמח שבית המשפט מיישם הלכה למעשה את המודל עליו הוא דיבר ואותו הוא הציע בימים האחרונים, וכי “יש לקחת את המודל הזה בו כתה שלימה ממשיכה ביחד מבית הספר היסודי לסמינר ולפעול על פיו בכל הארץ”.

“רק כך”, מדגיש דרעי, “תמנע עוגמת הנפש המיותרת שיש לבנות הסמינרים ולמשפחותיהן”.

על פי פסק הדין שהתקבל על ידי בית המשפט לאחר דיון סוער שהתקיים בשעות הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים,  בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים, על האפליה שמנעה קבלת עשרות תלמידות שסיימו כיתות ח’ בבתי הספר ‘בית יעקב’ בעיר אלעד, ללימודים בסמינר ‘דרכי חנה-זלזניק’ וסמינר ‘לדעת חכמה’, גיבשו ביניהם הצדדים מתווה של פשרה.

אחרי הפסקה בדיון, במהלכה התנהל המשא ומתן בין הצדדים, הוצג המתווה בפני שופטת בית  בית המשפט, עירית כהן – שהעניקה לו תוקף של פסק דין.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות