פלונטר במודיעין-עלית • אגו”י: נצחנו; דגל מתעקשים: אנחנו נצחנו

בית הדין של הגר״מ קסלר החליט: יתקיים דיון בתביעה הממונית שהגיש טוביה פריינד נגד מרדכי גולדברג • מקורבי פריינד: "הניצחון שלו" • בכיר בדגל: "נצחנו - בית הדין קבע שהמינוי של גולגברג תקף"
ט"ז אייר התשע"ד / 16.05.2014 11:52

הקרב על הסגנות במודיעין עלית: לא בכל יום מתקבלת החלטה בבית דין, עליה מכריזים שני הצדדים כי הם מרוצים. אבל הבוקר (שישי) זה קרה בעיר מודיעין עילית: בית הדין של הגר״מ קסלר, רב העיר, החליט לקבל את עמדת טוביה פריינד, נציג אגו״י במועצת העיר, לאפשר לדון בתביעה הממונית שהגיש נגד מרדכי גולדברג, נציג דגל התורה בעירייה, בשאלת הנזק הכספי שנגרם לפריינד – בעקבות הקרב על תפקיד סגן ראש עיר בשכר. על החלטת בית הדין חתומים דייני ההרכב הרב שמואל נדל, הרב ישראל מרמרוש והרב אליעזר דינר.

כזכור, דגל התורה התנגדה בתוקף לעצם קיום הדיון בתביעה זו, בטענה כי ההחלטה למנות את מרדכי גולדברג לסגן בשכר גובתה בהוראת הגראי”ל שטיינמן – ולכן אין לדון כלל בתביעה זו, לדבריהם. במכתב ששלח ח״כ משה גפני לבית הדין לפני הדיון, הוא  טען כי אין לקיים את הדיון וכי הוא אינו מתכוון להתייצב. הדיינים לא קיבלו את הדרישה, וגפני הופיע בפני בית הדין לדיון מקדמי, במהלכו תקף קשות את ראש העיר, יעקב גוטרמן. כעת, כאמור, החליט בית הדין כי הצדדים יופיעו לדיון בתביעה הממונית ביניהם, מיד עם אישור התפקיד בשכר, מצד משרד הפנים.

מקורביו של טוביה פריינד טוענים כי מבחינתו מדובר בניצחון, שכן אמנם בית הדין לא החליט שהוא צודק בתביעתו הממונית, אולם עצם העובדה שבית הדין לא פסל עצמו מלדון בה – היא ניצחון. בדיון טען פריינד כי נגרם לו נזק ממוני בשל העובדה שנדרש להתפטר מחצית השנה קודם לבחירות המקומיות מתפקידו כיועץ בכיר לראש העיר, וזאת משום שהובטח לו תפקיד הסגן בשכר על-ידי ראש העיר, יעקב גוטרמן. “מבחינתו גוטרמן הוא גם נציג ‘דגל התורה’ בעיר. לא מעניינו לקחת בחשבון את העובדה שגוטרמן יסתכסך בהמשך עם בכירים בדגל התורה, אולי גם עם בכירים בחזון איש 5”.

אלא שבכיר ב’דגל התורה’ מסביר אחרת לגמרי את תוצאות הדיון. מבחינתו, מדובר בניצחון של המפלגה:

  1. בית הדין קבע חד משמעי שהמינוי של גולדברג לסגן תקף, וכי על גוטרמן חובה לממשו מיידית כולל תשלום רטרואקטיבית.
  2. בית הדין לא פסק מאומה בתביעה הממונית בין גולדברג לפריינד, רק ציין כי יהיה מוכן לדון בה אם וכאשר תוגש תביעה חדשה, וכי ידון בה רק לאחר מינוי גולדברג לתפקידו.
  3. בית הדין אישר את מה שטען בפניו ח”כ משה גפני ולפיו מדובר בסיפור פוליטי, וכי שאלת הסגן היא בסמכות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א ובראשם הגראי”ל שטיינמן – שקבע כי גולדברג הוא הסגן בשכר.
  4. בית הדין הוסיף כי העובדה שלמינוי היה רוב במועצה אף הוא משחק לטובתם, שכן ראש העיר יעקב גוטרמן חייב להעביר בפועל את המינוי.

יחד עם זאת, מעל כל המאבק עומדת העתירה שהגיש אבי ברגר, נציג סיעת בני תורה, למשרד הפנים בדרישה שלא לאשר את תפקיד סגן ראש עיר בשכר. גורמים בלתי רשמיים בעיר טוענים כי יוכלו “לדאוג לכך שמשרד הפנים יטפל בה בחומרה, בבחינת גם לי גם לך לא יהיה”. אם אכן זה מה שיקרה – ומשרד הפנים יתערב ויבטל את תפקיד סגן ראש עיר בשכר, הרי שהתביעה בבית הדין מתייתרת. שכן, בית הדין לא ידון בתביעה עד שגולדברג לא ימונה לתפקיד. במקרה כזה, שני הצדדים לא יזכו לראות שקל מקופת המועצה.

ובכלל, האם יגיש פריינד את העתירה הממונית לבית הדין בסופו של יום? לדברי מקורביו, אכן כן.

אך קשה לראות כיצד זה קורה. אחרי הכול מדובר בתביעה ממונית לא שגרתית.

החלטה מודיעין עלית

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה נסגר אתך
    16/05/2014 12:17
    יוסי
  1. את לא רואה שהכל שוקע בדגל?

  2. הכי אהבתי שאפילו האדמו"ר מקרלין לא שמר על פריינד.
    16/05/2014 13:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כידוע גפני נפגש עם האדמו”ר מקרלין לשיחה ארוכה לפני המהלך.

  4. עוד נצחון כזה ואבדנו
    16/05/2014 15:03
    יעקב
  5. “בדגל מתעקשים אנחנו נצחנו”. האם לפני חודשיים שלושה, וכל שכן ארבעה, חודשים, מישהו היה מעלה בדעתו שגורם רשמי באגו”י כמו פריינד, יתבע את דגל התורה לדין תורה?! אין זאת אלא משום שכשהספינה טובעת העכברים מתחילים לברוח. פריינד ולא פחות מכך, הבוס שלו, ליצמן, מרגישים בטוחים בעצמם לתבוע את דגל התורה לדין תורה מתוך הכרה שמדובר במשהו שעבר זמנו ואינו יכול לאיים על איש.