ירושלים: חשש מהפסד? הדיון על הקאנטרי בשכונת רמות נדחה

הסיעות החרדיות בירושלים מתנגדות להקמת 'קאנטרי קלאב' בשכונת רמות • ברקת דחה הצבעה בוועדת הכספים, בניסיון להגיע להסדר • ראשי הסיעות החרדיות ייפגשו היום • ש"ס לברקת: נלחם יחד עם יהדות התורה
נחמן וייס
י"ט אייר התשע"ד / 19.05.2014 12:42

המאבק על אופיה של שכונת רמות, קיים כבר תקופה ארוכה – ובשבועות האחרונים פרץ שוב על רקע התכניות להקמת ‘קאנטרי קלאב’ בשכונה, הכולל מתקני כושר ובריכת שחיה מעורבת. הנציגים החרדים במועצת העיר נערכו לקרב מול ראש העיר, ניר ברקת, בכדי לבטל את התכניות ל”חילון השכונה”, כהגדרתם.

אמש (ראשון) הגיעה סיעת ש”ס הירושלמית לפגישה אצל ראש העיר ניר ברקת, בכדי לדון בנושא. לטענת גורמים ביהדות התורה, ברקת למעשה מנסה לפעול בשיטת הפרד ומשול, תוך שהוא מנסה להפריד בין יהדות התורה וש”ס.

מנגד גורמים המעורים בפרטים אומרים לחרדים10, כי בפגישה אמש הובהר לברקת כי סיעת ש”ס לא תוותר, ותמשיך להתנגד בנחרצות לכל מהלך שיוביל לחילון שכונת רמות. לדברי אותם גורמים, ברקת העריך את נכונותה של ש”ס להגיע לפגישות במטרה לנסות ולמצוא פשרה מוסכמת, אך הבין כי בנושאים אלו, ש”ס ויהדות התורה פועלות יחד, במטרה לשמור על קדושת ירושלים.

היום צפויה להתקיים פגישה דומה של ברקת עם חברי סיעת יהדות התורה במועצת העיר.

בסבב טלפוני שערכה לשכת ראש העיר בין חברי מועצת העיר, התברר כי ככל הנראה לסיעות החרדיות יהיה רוב בהצבעה בוועדת כספים – מה שגרם ככל הנראה לראש העיר לוותר על ההתבזות, ולדחות את כינוס הוועדה ברגע האחרון, מתוך כוונה להמשיך ולנסות להגיע לסיכומים מוקדמים מול הסיעות החרדיות.

דחיית ישיבת ועדת הכספים, הובילה גם לדחייה של ישיבה משותפת של הסיעות החרדיות שהייתה אמורה להתקיים היום, אליה הוזמן גם סגן ראש העיר חיים אפשטיין מסיעת בני תורה, בכדי לגבש עמדה מוסכמת ואחידה בסוגיה.

אך לאור דחיית ההצבעה בוועדת הכספים, וכן משום שסגן ראש העיר צביקה כהן מש”ס וחבר המועצה מיכל הלברשטאם מיהדות התורה שוהים בחו”ל, הוחלט כי הישיבה המשותפת תדחה לשבוע הבא. במקום זאת תערך היום ישיבה מצומצמת יותר בהשתתפות ראשי הסיעות, נתי לסרי (ש”ס), אליעזר ראוכברגר (דגל) ויעקב הלפרין (אגו”י).

תגובת העירייה: הישיבה נדחתה לאור מספר בקשות של חברי מועצה למיצוי הדיון בנושא השכונות המעורבות לפני קיום הישיבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התקיימה פגישה
    20/05/2014 01:57
    יוסי
  1. לאחר עיכוב רב שנבע מפגישתו של ראש העיריה ברקת עם נציגי יהדות התורה התקיימה פגישה בלשכתו של הרב יעקב הלפרין.
    בפגישה השתתפו הרב יעקב הלפרין (אגו”י), הרב אליעזר ראוכברגר (דגה”ת) הרב נתי לסרי, הרב נחמניאל סבן, הרב מיכאל מלכיאלי (ש”ס) ועוזריהם.
    בפגישה התברר שראש העיריה ניר ברקת אינו בוחל בשום דרך להשגת מטרותיו, והוא מנסה להוליך שולל את שותפיו לניהול העיר בכל דרך אפשרית.
    בסיכומה של פגישה הוחלט על הידוק הקשר בין הסיעות החרדיות השונות לסיכול תוכניתו של ראש העיריה ברקת בנושא הקאנטרי ברמות, והמשך טיפול משותף בבעיה זו ובבעיות נוספות הרובצות לפיתחן של הסיעות החרדיות בעיר ירושלים למול מזימותיו של ראש העיריה וחבר מרעיו.