רק שר אחד התנגד: הממשלה אישרה מתווה הגז ברוב מוחץ

מתווה הגז המתוקן עבר ברוב מוחץ בממשלה: 17 שרים הצביעו בעדו • המתנגד היחידי: השר להגנת הסביבה אבי גבאי, שהגיע במיוחד מחו"ל • נתניהו: "החלטה היסטורית שתכניס למדינה מאות מיליארדי שקלים" • שר הכלכלה דרעי: "המתווה שופר ולכן הצבעתי בעד. זהו הרע במיעוטו" • נעצרו שתי מפגינות שמחו מחוץ לישיבת הממשלה כנגד המתווה
אליעזר היון
א' אלול התשע"ה / 16.08.2015 15:49

ברוב מוחץ: מתווה הגז בגירסתו המתוקנת, אושר היום (ראשון) ברוב של 17 שרים ומתנגד אחד – השר להגנת הסביבה אבי גבאי, שחזר מחו”ל במיוחד כדי להצביע נגד המתווה בממשלה.

שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט, ושר הרווחה חיים כץ נמנעו בהצבעה, בשל ניגוד עניינים.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: “אנחנו נעביר היום בממשלה החלטה היסטורית, לא פחות מזה. ההחלטה הזאת תכניס לאזרחי המדינה, לקופת המדינה, מאות מיליארדי שקלים. הכסף הזה ילך לטובת החינוך, הבריאות, הרווחה ולצרכים לאומיים אחרים.

“אנחנו מתגברים על המכשולים צעד אחר צעד, לא יעצרו את התהליך הזה. אני מאמין שנעביר את ההחלטה ברוב גדול, ובצדק. יחפשו עוד דרך לעכב, עוד תירוץ, עוד סיבה – וזה לא יעזור. המתווה הזה יעבור כך או כך, והגיע הזמן שהוא יעבור. האינטרסים האמיתיים של מדינת ישראל מחייבים את העברת המתווה הזה כמה שיותר מהר”.

יועץ התקשורת של שר הכלכלה מסר: “השר דרעי הצביע בעד המתווה כבר בקבינט לפני כחודשיים וכעת המתווה שופר ולכן הצביע בעד. השר ציין כי זה הרע במיעוטו שהצוות הבינמשרדי השיג לאחר 5 שנים של אי עשייה מוחלטת.

“לגבי הפעלת סעיף 52 הודיע השר לפני חודשיים לקבינט שאינו מתכוון להפעיל את הסעיף בפעם הראשונה מאז חקיקתו, ואין לו מה להוסיף מעבר לכך”.

מחוץ לישיבת הממשלה נערכה הפגנה בה מחו פעילים חברתיים כנגד המתווה המאושר. הם קראו לשרים לעמוד בהבטחותיהם לפרק את מונופול הגז וכן דרשו מהם לפרסם את פרטי ההסכם. השמטרה עיכבה שתיים ממובילות המאבק.

מור גלבוע, מנכ”ל ‘מגמה ירוקה’ תקף את ההסכם ואמר: “במתווה הגז הנוכחי אין שום חידוש. המתווה שומר על המונופול של תשובה ונובל אנרג’י ומציע מחירים מופקעים לשוק המקומי, מחירים שמייצרים רווחי ענק לברוני הגז ומשאירים את הציבור הישראלי מרושש מנכסיו הטבעיים. נתניהו שודד את הציבור הישראלי וזה מקומם ועצוב שיתר נבחרי הציבור שלנו נותנים לזה יד רק כדי שיוכלו לשרוד פוליטיתו ולהמשיך לפעול בניגוד לאינטרסים האזרחיים שלנו”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות