שגריר ארה”ב בישראל: נתניהו לא מוכן לדון על ‘היום שאחרי’

שגריר ארצות הברית בישראל לגל"צ: "הצענו לראש הממשלה להתחיל כבר מעכשיו שיחות מקצועיות על איך נעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני שלנו" - אך נתניהו מסרב • דורי גולד: "מתמקדים כרגע בהשלכות של ההסכם. נגיע לשלבים הבאים ברגע שנראה באיזו מציאות אנחנו חיים"
נחמן גור
כ"ה אב התשע"ה / 10.08.2015 09:18

הקרע בין ירושלים לוושינגטון בעקבות הסכם הגרעין עם איראן: שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, אמר הבוקר (שני) בראיון לגל”צ, כי  ארצות הברית רוצה לדון עם ישראל על ‘היום שאחרי’ ההסכם, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מוכן לכך.

“עד עכשיו נתניהו לא מוכן לנהל את השיחות האלה, אני מקווה שהוא יסכים”, הוסיף שפירו.

“לכל אחד יש זכות להגיד את הדעה שלו על ההסכם, אבל יש דברים יותר פרודקטיביים מאשר פשוט להתווכח על זה”, אמר שפירו. “הצענו לראש הממשלה להתחיל כבר מעכשיו שיחות מקצועיות על איך נעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני שלנו, כדי להתמודד עם האיומים. אנחנו יכולים לנהל את השיחות גם כשאנחנו לא מסכימים על ההסכם”.

מנכ”ל משרד החוץ, דורי גולד, הגיב על הטענות בראיון לגלצ: “אנחנו מדברים כל הזמן בנושאים בילאטרלים חשובים בין שתי המדינות. אנחנו מתמקדים כרגע בהשלכות של ההסכם, אנחנו נגיע לשלבים הבאים ברגע שנראה באיזו מציאות אנחנו חיים”.

גולד הוסיף: “לראש הממשלה יש חובה להזהיר את הקהל האמריקני ואת העולם מההשלכות של ההסכם. הרעיון לפיו ישראל יכולה להביע את עמדתה בתכניות פומביות ואפילו בגבעת הקפיטול הוא לגיטימי מאוד.

“העיקרון בפוליטיקה האמריקנית של אשרור אמנות בינלאומיות על ידי שני שליש מהסנאט הוא דבר קדוש שבא מהחוקה האמריקנית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות