אנחנו קובעים: מדוע צפון קוריאה מזיזה את השעון 30 דקות לאחור?

קים ג'ונג און, רודן צפון קוריאה החליט כי ארצו תזיז את מחוגי השעון לאחור ב-30 דקות מתוך רצון להתבדל מ'האימפריאליזם המרושע היפני' שכבש את המדינה לפני 70 שנים והתאים את זמן המדינה לשעון טוקיו
אליעזר היון
כ"ד אב התשע"ה / 08.08.2015 22:51

אם כבר מבודדים אז עד הסוף: צפון קוריאה הכריזה כי בעוד כשבוע, בתאריך ה-15 באוגוסט, המדינה תזיז את השעון אחורה בכ-30 דקות, לשעון המכונה במדינה ‘פיוגיאנג’, כדי להתבדל מיפן ו’האימפריאליזם המרושע’.

צפון קוריאה השתחררה לפני כ-70 שנים, בתאריך 15 באוגוסט, מהכיבוש היפני, והקוריאנים מבקשים היום להחזיר את ארצם לימים שהיו קודם הכיבוש: “האימפריאליזם היפני המרושע כבשו את אדמתינו ללא רחם, בימי מלחמת העולם השניה, ביצעו פשעים בלתי נסלחים, רמסו את ההיסטוריה של ארצנו, ואפילו שללו את השעון הסטנדרטי שלנו”, נאמר בהודעה של סוכנות החדשות הממשלתית KCNA.

המהלך, על פי ההערכות, יוסיף לפופולאריות של הרודן הצעיר קים ג’ונג און במדינה המבודדת, שמודע לשנאה העזה הקיימת בעמו כלפי הכובשים היפנים לפני כ-70 שנים.

הזזת השעון, אם כן, תגרום לכך כי צפון קוריאה תפגר בחצי שעה לפני טוקיו, אלא שבדרום קוריאה כבר חוששים מן המהלך החד צדדי של הצפון.

“הזזת השעון תשבש את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות באזור, הפועלות לפי שעון טוקיו”, צוטטו גורמים בכירים במדינה, באתר סקיי-ניוז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות