נתניהו עקץ: איפה כל המגנים טרור נגד פלסטינים? • התגובות

ראש הממשלה מותח ביקורת על אותם אלה שמיהרו לגנות פגיעה בפלסטינים ושותקים כשמדובר בפיגוע טרור נגד יהודים • ליברמן: "האחריות לפיגוע הזה מונחת לפתחם של ראש הממשלה ושר הביטחון שאינם פועלים בצורה נחושה"
יוני גרין
כ"א אב התשע"ה / 06.08.2015 17:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את פעולת חיילי צה”ל שהגיבו במהירות וניטרלו את המחבל שדרס שלושה ישראלים ליד הישוב שילה בבנימין.

“תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות טרור נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים”, אמר ראש הממשלה.

נשיא המדינה רובי ריבלין הגב על הפיגוע: “אני גאה בחיילינו שהגיבו באופן מיידי ופגעו במחבל בפיגוע הקשה בכביש 60. אין ולא תהיה לנו שום סבלנות לטרור. אני מחזק את ידי ראש הממשלה וכל ראשי מערכת הביטחון במאבק הבלתי מתפשר על זכותנו לקיים חיים של שגרה בכל מקום בארץ ישראל. יחד עם כל העם בישראל אני מייחל ומתפלל לבריאותם ושלומם של הפצועים”.

שר הביטחון משה יעלון התייחס לפיגוע ואמר: “המאבק בטרור הפלסטיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם, אין בכוונתנו להרפות במאבק הזה, ואנו מפעילים את מיטב האנשים והיכולות כדי למנוע פיגועים נגד אזרחי ישראל. מול הטרור נלחמים באפס סובלנות, וכך אנו עושים. ‘פיגועי האווירה’ המבוצעים על ידי בודדים, כמו גם פיגועי ארגוני הטרור, מהווים אתגר לכוחות הביטחון, אשר ברוב המקרים מצליחים לסכל מבעוד מועד ניסיונות לפגוע ביהודים רק משום היותם יהודים”.

עוד אמר יעלון: “למרבה הצער, לא אחת משיגים המחבלים את מטרתם. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים בפיגוע ולשבח את החיילים על תגובתם המהירה, ואת כלל כוחות הביטחון על פעילותם. חיילי צה”ל, אנשי השב”כ ושוטרי משטרת ישראל העושים לילות כימים במאבק נגד הטרור הפלסטיני, ואני מבקש לחזק אותם בעשייתם”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לפיגוע הדריסה בבנימין, במהלכו נפצעו שלושה ישראלים: “אני משבח את כוח צה”ל שהגיב נכון וירה במחבל הדורס בצומת שילה. גם האחריות לפיגוע הזה מונחת לפתחם של ראש הממשלה ושר הביטחון שאינם פועלים בצורה נחושה נגד הטרור ולא מרתיעים אותו, אלא להיפך”.

השר דני דנון התייחס לפיגוע הדריסה בבנימין ואמר כי “יש להגיב בנחישות כנגד כל מי שפוגע באזרחי ישראל. על אויבנו לדעת שפגיעה באזרחנו תענה ביד קשה. אני מברך את הכוחות שהיו בשטח על תגובתם המהירה”.

שר החקלאות אורי אריאל אמר:י “מתיישבי יהודה ושומרון מתמודדים מדי יום עם התנכלויות ופיגועים שאינם מתפרסמים בתקשורת. הפיגוע הזה כמו הקודמים לו הוא תוצר ישיר של מערכת ההסתה המשומנת של הרשות הפלסטינית. לפיכך אינני מצפה שיגנו את המעשה, כפי שאנו היהודים יודעים לגנות את השוליים שבקרבנו.

“אני קורא לשר הביטחון להגביר את פעילות אבטחת הצירים והצמתים”, הוסיף השר אריאל.

שרת התרבות והספורט מירי רגב תקפה את הרשות הפלסטינית והעומד בראשה. ״הגיע הזמן שאבו מאזן יפסיק להיות דו פרצופי, אני קוראת לו להיאבק בהסתה והשנאה שמושרשת עמוק ברשות הפלסטינית, יש לעקור אותה מן השורש.

“ממשלת ישראל חייבת להגיב בחומרה ולהשיב את ההרתעה הישראלית מול הטרור הבלתי פוסק”, הדגישה רגב. “אני מחזקת את כוחות הביטחון על תגובתם המהירה ולכידת המחבל ומתפללת לרפואת הפצועים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות