נתניהו: “מעשה שפל”; בוז’י: “ללבוש שק אפר” • הפוליטיקאים מגיבים

במערכת הפוליטית מגנים בחריפות את הצתת הבית ורצח התינוק הפלסטיני בכפר דומא • בנט: "לא 'פשע שנאה', ולא 'תג מחיר'. זהו רצח" • ליברמן: "פגיעה במפעל ההתיישבות" • בצלאל סמוטריץ': "הרצח הוא רע כי הוא רע והוא רע כי הוא מזיק"
יוני גרין
ט"ו אב התשע"ה / 31.07.2015 10:26

במערכת הפוליטית מגנים הבוקר (שישי) את הצתת הבית ורצח התינוק הפלסטיני בכפר דומא על ידי יהודים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא “מזועזע מהמעשה הנפשע והנורא הזה”. לדבריו, “מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. מדינת ישראל נוקטת יד קשה נגד הטרור ולא משנה מי הם מבצעיו. הנחיתי את כוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ללכוד את הרוצחים ולהביאם בהקדם לדין”. 

נתניהו הוסיף כי הממשלה “מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה. בשם אזרחי ישראל, אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של עלי דוואבשה ולאחל החלמה מהירה לבני משפחתו שנפגעו”.

 שר הביטחון משה יעלון אמר כי “ההצתה ורצח התינוק הפלסטיני עלי דוואפשה הם פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול, ואנו מגנים אותו מכול וכול”.

”אנו נרדוף את הרוצחים עד אשר נניח עליהם את ידנו”, הבטיח.

יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב גם הוא על האירוע בטוויטר שלו, ופנה לימין בישראל. “לאחיי מצידה השני של הקשת הפוליטית: דרוש חשבון נפש גדול עת מתחדשת האלימות הנוראה”, כתב הרצוג. לדבריו, “לא די בגינוי. לא די בהתנערות. דרושה הנהגה וחשבון נפש גדול”.

הרצוג הוסיף: “זה טרור לכל דבר, מהסוג הגרוע ביותר”. בהתייחס לרצח הנער הפלסטיני משועפט לפני כשנה, הוא אמר כי זהו “מקרה אבו חדיר שחוזר על עצמו ומחייב אותנו ללבוש שק ואפר – אבל לאומי”.

יו”ר האופוזיציה קרא לרשויות החוק “להגביר כוננות ולחקור את האירוע בכל העוצמה, כולל גל מעצרים וחקירות עד שיביאו את האשמים לדין במהירות האפשרית”.

שר החינוך נפתלי בנט הדגיש כי אין מדובר ב”פשע שנאה” או “תג מחיר”, אלא ברצח לכל דבר. “הצתת הבית בדומא ורצח התינוק הוא מעשה טרור מזעזע, שהדעת לא יכולה לסבול. אני קורא לכוחות הביטחון לפעול בנחרצות להגיע לרוצחים על מנת להענישם במלוא חומרת הדין”.

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אומר כי ״הוא מגנה את המעשה הנפשע בכפר דומא וכי על כוחות הבטחון למצוא את האחראים לכך ולמצות עימם את הדין במהרה״.

ליברמן מדגיש כי ״מדובר גם בפגיעה חמורה ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל ובמפעל ההתיישבות״.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי גינה גם הוא את רצח התינוק הפלסטיני. “הרצח בדומא הוא אירוע חמור שאסור שיקרה. הוא רע כי הוא רע והוא רע כי הוא מזיק”, אמר סמוטריץ’.

יו”ר מפלגת ”יש עתיד” ח”כ יאיר לפיד הכריז כי “אנחנו במלחמה”. לדבריו “מי ששורף תינוק פלשתיני הכריז מלחמה על מדינת ישראל. מי שתוקף בסכין צעירים במצעד הגאווה הכריז מלחמה על מדינת ישראל. מי ששורף כנסיות הכריז מלחמה על מדינת ישראל. מי שמאיים לתקוף את בית המשפט העליון ב- D9 הכריז מלחמה על מדינת ישראל.

לפיד הוסיף כי “מי שזורק אבנים על כוחות הביטחון, הכריז מלחמה על מדינת ישראל. אנשי להב”ה הם בוגדים שעוזרים לאויב בזמן מלחמה. הצעירים שהיכו ערבים בירושלים, בוגדים. מי שצועק במשחקים של בית”ר ‘מוות לערבים’, בוגד במולדת.

“האויב פעל הלילה בכפר דומא. מחבלים נכנסו בלילה ושרפו תינוק. כמו תמיד, צה”ל יוצא למלחמה באויב, רק שהפעם האויב הוא מפה, מבפנים, מתוכנו. האנשים האלה הם גיס חמישי. הם שותפיו הטבעיים של החמאס, של חיזבאללה, של דאעש. הם בוגדים בכל מה שקדוש שלנו, בוגדים בעצם הרעיון שעליו מבוססת מדינת ישראל, בוגדים ביהדות”, אמר.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: “רצח חפים מפשע הוא מעשה נפשע, פעולה המנוגדת להלכה ולרוח התורה. כוחות הביטחון פועלים בשעה זו הן בשטח והן במישור המודיעיני במלוא הכוח והמשאבים בכדי לתפוס את הרוצחים, ובמקביל למנוע הסלמה בשטח.

“בשעה זו עלינו לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם ולפעול לרגיעה בשטח משני הצדדים. איום ההסלמה לגל טרור כלפי יהודים הוא אסור ומסוכן.

“לפני שעה קלה הסתיימה העברתם של בני משפחת דוואבשה למרכזים הרפואיים שיבא וסורוקה, שנעשתה בתיאום עם המנהל האזרחי. אני שולח איחולי רפואה שלמה לפצועים”.

שרת המשפטים, איילת שקד: “ילד קטן בן חודשים ספורים נשרף למוות. אני חושבת על רגעיו האחרונים, על הוריו שניסו להצילו מן האש הבוערת, מן התופת.

אין פה, במקרה הנורא הזה, יהודים או ערבים, שמאלנים או ימניים. יש פה מאבק בין בני אור לבני חושך. יש פה טרור אכזרי שנלחם בו עד חורמה. בלי אבל ובלי סייג.

נאמר בקול צלול וברור: חלקם של הקיצוניים והאלימיים לא יהיה עימנו. עלינו כחברה, להוקיע את אלו שחרתו את האלימות על דגלם, ולפעול כנגדם במלוא חומרת הדין.

חוק הטרור שהעברנו השבוע בועדת שרים, מבהיר כי לא נסבול אלימות כזו משום צד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות