פולארד בדרך לחופש: “מודה לדורשי שלומי בארץ ובעולם”

המרגל בדרך הביתה: יונתן פולארד יסיים לשאת את עונשו בעוד כארבעה חודשים, לאחר 30 שנות מאסר בכלא האמריקני • הוא ישוחרר יום קודם מהמועד המקורי שנקבע לו • פרקליטו: יאלץ להישאר בתחומי ארצות הברית בחמש השנים הקרובות
נתן פרל
י"ב אב התשע"ה / 28.07.2015 20:44

המרגל היהודי יונתן פולארד בדרך הביתה: ועדת השחרורים האמריקנית הודיעה היום (שלישי) כי פולארד ישוחרר ב-20 בנובמבר 2015. הודעה על כך נמסרה לפרקליטיו.

פולארד ישוחרר מהכלא האמריקני בעוד כארבעה חודשים, יום קודם המועד שנקבע לו.

פולארד אמור היה להשתחרר ב-21 בנובמבר, אך השחרור הוקדם ביממה כדי שיתבצע ביום שישי טרם כניסת השבת.

שרת המשפטים איילת שקד בישרה הערב (שלישי) כי בהתאם להחלטת ועדת השחרורים בארצות הברית, פולארד ישוחרר מהכלא ביום שישי, ה-20 בנובמבר 2015.

בחודש נובמבר יסתיימו שלושים שנות המאסר שנגזרו על פולארד, לאחר שהורשע בריגול למען ישראל.

עורך דינו של פולארד אמר כי הוא יאלץ להישאר בתחומי ארצות הברית בחמש השנים הקרובות, בהתאם לתנאי השחרור המוקדם, אך לנשיא ארצות הברית ברק אובמה יש סמכות להתיר לו לעלות לישראל קודם לכן.

“מר פולארד רוצה להודות לאלפים הרבים של דורשי שלומו בארה”ב, בישראל ובכל רחבי העולם, אשר סיפקו תמיכה בשטח באמצעות נוכחותם בעצרות, משלוח מכתבים, שיחות טלפון לנבחרי ציבור ואמירת תפילות לשלומו. הוא מעריך מאוד כל מחווה, קטונה או גדולה” מסרו הפרקליטים.

באשר למשפחתו של פולארד, עורכי דינו אמרו: “יהונתן מצפה לפגוש שוב את אשתו האהובה, אסתר”.

מי שמנסה לתפוס טרמפ על השיחרור הוא ראש הממשלה נתניהו: “אחרי עשרות שנים של מאמצים, סוף סוף יונתן פולארד ישתחרר מהכלא”, מסר בהודעה לעיתונות. “לאורך תקופת מאסרו הקפדתי להעלות את נושא שחרורו בפגישותיי ושיחותיי עם ראשי הממשל האמריקני, ואנו מחכים לראותו יוצא מהכלא”.

שרת המשפטים, איילת שקד, כתבה בפייסבוק כי היא חשה “שמחה עצומה. התבשרנו הערב על כך שבקרוב ממש נזכה לשמוח בשחרורו של יונתן פולארד מן הכלא האמריקני”.

שקד הדגישה שמדובר בהחלטה שאינה קשורה למאמצים בישראל. “30 שנות סבל יגיעו לקיצן בנובמבר הקרוב. לא בזכות מידת החסד, אלא מתוך מידת הדין. לא בגלל ההסכם ההרסני של ארצות הברית עם איראן, אלא בגלל מיצוי הדין”.

“אני מאחלת לכל אומות העולם, ולנו קודם כל, שנזכה לעוד שמחות שכאלו, ושנדע יותר לפעול על פי מידת החסד ולא על פי הדין היבש”, כתבה וסיכמה: “שמחים ומתרגשים בשחרורך, יונתן”.

ה”וול סטריט ג’ורנל” דווח בשבוע שעבר כי בכוונת ארה”ב לשחרר את פולארד בשבועות או בחודשים הקרובים. בממשל אובמה מיהרו להבהיר כי אין קשר בין שחרורו הצפוי להסכם הגרעין עם עם איראן, וכי לא מדובר במחווה לישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות