שמחיוף חדל מלכהן כחבר מועצה • אשר מישאלי נכנס במקומו

אלי שמחיוף שיגר מכתב לניר ברקת והודיע כי השעה עצמו מכהונה במועצת העיר • המשמעות המשפטית: החל מהיום מכהן כחבר מועצה מספר 6 ברשימת ש"ס: אשר מישאלי
נחמן וייס
י"ג אייר התשע"ד / 13.05.2014 14:51

היחיד מבין מורשעי הולילנד, שעדיין מכהן בתפקיד ציבורי, הוא חבר מועצת העיר ירושלים, אלי שמחיוף. כפי שפרסמנו בחרדים10 מוקדם יותר, שמחיוף שלח מכתב לראש העיר ניר ברקת, בו הוא מודיע לו כי  השעה עצמו מכהונה במועצה.

בכדי להבין מה אומרת ההשעיה, ומה המצב החוקי כעת, אנו מביאים בפניכם את לשון החוק בפקודת העיריות, המפרט מה צריך לעשות במקרה שחבר מועצה מורשע בעברה שיש עמה קלון:

• שמחיוף השעה עצמו מעיריית ירושלים “עד לפסק הדין בערעור”

סעיף 123 ב. (א) קובע: קבע בית המשפט כי יש עם העבירה שבה הורשע חבר המועצה משום קלון, יושעה חבר המועצה מכהונתו עד למתן פסק דין סופי בעניינו.

בסעיף 125 (א), נכתב: חבר מועצה שחדל מכהונתו או שפקעה כהונתו, יבוא במקומו המועמד ששמו בא ברשימת המועמדים של אותו חבר אחרי שמות המועמדים שנבחרו מתוכה בבחירות הקודמות למועצה; ואם המועמד הזה כבר נכנס למועצה בדרך זו קודם לכן, או שהוא פסול או שאינו יכול להיות חבר מועצה מכל סיבה אחרת, או שהודיע בכתב לראש העיריה שאין ברצונו להיות חבר מועצה, יבוא במקומו המועמד ששמו בא אחריו ברשימת המועמדים האמורה; וכן הלאה.

אולם במקרה ובית המשפט העליון יהפוך את פסק הדין, ויזכה את חבר המועצה או יקבע שאין בעבירה קלון, קובע סעיף-קטן (ב) לסעיף123, כי חבר המועצה שנכנס במקומו יחדל מלכהן, וחבר המועצה שזוכה ישוב אוטומטית לכהונתו במועצה.

המשמעות של הדברים, כי למעשה החל מהיום מכהן כחבר מועצת העיר ירושלים מספר 6 ברשימת ש”ס בירושלים, אשר מישאלי, אך הוא יאלץ לחכות לישיבת המועצה הבאה, שתתקיים רק בעוד כשבועיים וחצי – ב-29.5, בה תאושר חברותו והוא יושבע כחבר מועצה מן המניין.

מישאלי כבר כיהן בקדנציה הקודמת כחבר מועצה מטעם ש”ס, והחזיק בתיק נוער נושר. הוא התפרסם על רקע מאבקו באפליה בסמינרים בירושלים, ומיודד עם עו”ד יואב ללום, מי שהגיש את העתירה לבג”ץ בפרשת עמנואל – מה שיקשה עליו לעשות עכשיו, לאור העובדה שמחזיק תיק חינוך חרדי בעיר הוא סגן ראש העיר מטעם ש”ס, צביקה כהן.

מישאלי מזוהה עם יו”ר ש”ס לשעבר אלי ישי, ועל רקע זה נדחק החוצה מרשימת ש”ס ירושלים בבחירות האחרונות. גורמים בלשכתו של היו”ר הנוכחי ח”כ אריה דרעי, כבר מתחבטים תקופה האחרונה כיצד לפעול בנושא. בנוסף מכהן מישאלי כחבר בהנהלת ההסתדרות מטעם ש”ס.

בחלק המשפטי בכתבה סייע עו”ד יהודה גוטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות