ניצחון לצוריאל קריספל: קנס של חצי מיליון שקל הופחת ל-55 אלף בלבד

שר הפנים החליט לבטל את הקנס הכספי שהטיל משרדו על צוריאל קריספל והוריד אותו ל-55,000 שקלים בלבד • קיבל טענותיו כי כל החלטותיו נעשו לטובת העיר
י"ג אייר התשע"ד / 13.05.2014 15:06

השבוע החליט שר הפנים, גדעון סער, לבטל את הקנס הכספי שהטיל משרד הפנים בגובה חצי מיליון שקל בשנת 2005 על צוריאל קריספל, מי שכיהן אז בתפקיד ראש עיריית אלעד, והוריד אותו ל-55,000 שקלים בלבד, לאחר שקיבל את טענותיו של קריספל כי כל החלטותיו נעשו לטובת העיר ובשל מועצה לעומתית שפעלה נגדו.

בתגובה להחלטה אמר הבוקר קריספל, כי  הוא שמח שהכתם האחרון שניסו להדביק לו יריביו בקדנציה הקודמת, בדבר הקנס האישי שהוטל עליו, הסתיים על הצד הטוב ביותר. “מהיום יישאר לכולם רק הפרס שקיבלתי ממשרד הפנים על ניהול תקין והצטיינות בניהול העיר”.

החיוב האישי שהטיל משרד הפנים על קריספל החל במאבקים קשים שניהלה נגדו האופוזיציה, בראשית ימי הקמת העיר אלעד על-ידי קריספל,  תוך הגשת עשרות עתירות לבתי המשפט, בניסיון לשתק את עבודת העירייה.

כחלק ממאבקים אלו, שכללו בין היתר פניה לבג”ץ שיורה על חיוב אישי של קריספל, בגין מיליוני שקלים שהשקיע מכספי המועצה בבניית בתי הספר בעיר, בנוסף לכספים שהוקצו על ידי משרד החינוך לבנייתם של בתי הספר. בנוסף, דרשו יריביו הפוליטיים לחייבו לשלם מכיסו את עלות העסקתו של עוזרו האישי כמנהל מחלקת החינוך בעיר, למרות שהעסקה זו לא כללה תוספת שכר כלשהי בגין העיסוק הנוסף של העוזר, וזאת בטענה שהדבר נעשה ללא מכרז כנדרש, בשל שיתוק המועצה.

בתשובתו לבג”ץ טען בשעתו קריספל, כי הוא עומד מאחורי החלטותיו וכי הוא גאה בפועלו, הן בפיתוחם של בתי הספר והן בהעסקתו של עוזרו כמנהל מחלקת החינוך, שכן בכך חסך למועצה דאז מאות אלפי שקלים בגין תשלום שכר בכירים שנחסך מקופתה של המועצה, שכן העוזר האישי לא קיבל תוספת על עבודתו הנוספת.

בבדיקה נוספת שערך האגף לביקורת במשרדי המועצה, הוחלט שלא  לחייב את קריספל בגין החריגות הכספיות שנוצרו בבתי הספר, אולם מאידך, החליטה הוועדה לחייב את קריספל לשלם לקופת המועצה את עלויות שכרו של העוזר על התקופה שבה שימש גם כמנהל מחלקת החינוך.

החלטה זו, שאומצה על ידי שר הפנים דאז אופיר פינס, וללא כל שימוע כמתבקש, הותירה לא מעט תהיות והרמת גבות, שכן החלטה בעניין הייתה אמורה וצריכה להתקבל על ידי הוועדה שהוקמה אז בראשותו של נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט בדימוס זיילר ז”ל, ומשום מה לא הגיעה לשולחנו.

פניותיו החוזרות ונשנות של קריספל לכל שרי הפנים לדורותיהם לעריכת שימוע כדין – לא נענו, ואף מבקר המדינה בדו”ח לשנת 2009 ציין זאת לשלילה וכתב, כי נעשה לקריספל עינוי דין מתמשך.

השבוע החליט  שר הפנים הנוכחי גדעון סער לשים סוף לסאגה המתמשכת, ולאחר התייעצות עם הגורמים המקצועיים במשרד, קיבל את פנייתו המחודשת של קריספל אליו, והורה  על הפחתה של 90% מהסכום הכולל שהושת עליו והעמידו על של כ-55.000 שקל בלבד.

בתגובה להחלטה אומר קריספל, כי איש ציבור נדרש מתוקף תפקידו לקבל החלטות קשות שלעיתים עולות במחיר אישי, אולם היה נוהג כך גם כיום לטובת העיר ותושביה. “בסוף העירייה לא שילמה שקל נוסף לעוזר שלי שהחזיק בשני תפקידים ובכך גם חסך כסף לקופת העירייה”.

 עם קבלת ההחלטה פנה סגן ראש העירייה צוריאל קריספל לראש העיר המכהן ישראל פרוש וביקש  שישקיע את כספי החיוב הללו בפרויקטים למען הנוער באלעד הקרובים לליבו.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלעדי
    13/05/2014 16:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אין על קריספל. תותח על.

  2. קריספל=החמצן של אלעד!!! נקי כפים ודובר אמת בלבבו!!!
    13/05/2014 16:52
    יהורם
  3. אחלה נציג ציבור!!!

  4. פפפ
    14/05/2014 11:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. 55 אלף שקל זה הסרת כתם?
    אני לא חייב שקל אז אני בטח צדיק תמים

  6. צורי, כל הכבוד
    14/05/2014 13:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. הסבא סימי