נתניהו בבית מנגיסטו: “מולנו אויב אכזר, אך אנו לא נרפה”

ראש הממשלה ביקר לפני שבת את בני משפחתו של אברהם מנגיסטו, המחוזק בידי חמאס והבהיר: "נעשה כל מה שצריך, כדי להחזיר את האזרחים הללו הביתה" • ליאור לוטן, האחראי על החזרת הנעדרים מטעם נתניהו, התנצל שוב: "בפגישה האחרונה נאמרו על ידי דברים שלא נכון היה לאומרם ובשל כך אני מרגיש צורך עמוק להתנצל בפני המשפחה"
נחמן גור
כ"ג תמוז התשע"ה / 10.07.2015 18:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אחר הצהריים (שישי) אל בית משפחתו של אברהם מנגיסטו, המחוזק בידי חמאס ברצועת עזה מזה עשרה חודשים, לאחר שחצה את הגבול.

ראש הממשלה אמר בפתח בית המשפחה, בתום הפגישה: בתום הפגישה אמר: “באתי לפה לפני כניסת השבת כדי להיות עם משפחת מנגיסטו, ודיברנו על אברה.

“אנחנו עושים הכל, כל מה שביכולתנו, להחזיר את אברה לארץ, כפי שאנחנו נמצאים גם בקשר עם משפחה של אזרח ישראלי נוסף, במטרה להחזיר גם אותו לארץ.

“אנחנו עומדים כאן מול אויב מאוד ציני, מאוד אכזר, שמתכחש לחובה ההומניטרית הבסיסית להחזיר אזרחים תמימים חזרה לארצם. אנחנו לא נרפה, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את האזרחים הללו הביתה”.

תחילה הזמין נתניהו את בני המשפחה לפגישה בירושלים, אולם בני המשפחה ביקשו לדחות את הפגישה, משום שהאם אינה חשה בטוב. לפיכך, יצא ראש הממשלה אל בית המשפחה באשקלון.

נציגי המשפחה מסרו: “אנחנו מעריכים את ביקורו של ראש הממשלה. הוא שיתף אותנו בכל הידוע למדינה מהיום בו אברה חצה את הגבול ועד למצב כעת”. המשפחה גם מבקשת מהציבור להמשיך ולשמור על איפוק.

האחראי על השבת הנעדרים מטעם נתניהו, אלוף-משנה במילואים ליאור לוטן, התנצל היום בשיחה שקיים עם בני המשפחה על השיחה הקשה שניהל עמם ביום רביעי בערב, שעות לפני הסרת צו איסור הפרסום.

אחר הצהרים, כאשר הגיע גם הוא אל בית המשפחה, לרגל הגעתו של ראש הממשלה, הוא הביע את התנצלותו גם אל מול המצלמות.

“בפגישה האחרונה נאמרו על ידי דברים שלא נכון היה לאומרם ובשל כך אני מרגיש צורך עמוק להתנצל בפני המשפחה”, אמר לוטן. “הדברים שנאמרו אינם משקפים את דרך התנהלותי את ערכי ודרך חשיבתי. קל וחומר שאינם משקפים את דעתו של ראש הממשלה ואת הרוח שהוא הגדיר לביצוע המשימה, כפי שאפשר היה לראות מהשיחה שהתקיימה בינו לבין המשפחה.

“אני רוצה להבטיח למשפחה היום שאמשיך לפעול בכל דרך ובכל זמן ביחד עם המשפחה ויחד עם כל מערכות המדינה, כדי להביא למימושה של המשימה ולהשבתו המהירה ובבריאות של אברה לביתו ולמשפחתו”.

המשפחה הודיעה כי “קיבלה את ההתנצלות ויושרו ההדורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות